בתערוכת CES אשתקד סוני והונדה הכריזו על מותג הרכב המשותף שלהן אפילה (Afeela) תחתיו ישווקו הרכבים החשמליים מפיתוח משותף של החברות, הונדה אחראית על הפיתוח והייצור וסוני על הטכנולוגיה והתקשורת. באותה תערוכה הוצג דגם קונספט נוסף למותג וכעת, במסגרת תערוכת CES 2024, הקונספט מוצג בגרסה קרובה יותר לפס הייצור אך השיווק עדיין רחוק ויחל רק בשנה הבאה.
העיצוב נותר דומה לקונספט שהוצג אשתקד אך נעשו בו כל השינויים הנדרשים במעבר מדגם תצוגה לדגם המיועד לייצור ומה שאתם רואים בתמונות זה מה שנפגוש על הכביש בשנה הבאה. לאפילה סדאן אורך של 4,915 מ"מ, רוחב של 1,900 מ"מ, גובה של 1,460 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,000 מ"מ, כך שמדובר בתוספת קטנה של 20 מ"מ לאורך לעומת הקונספט לדגם כאשר שאר המידות נותרו ללא שינוי. הדגם נשען על מתלי אוויר אדפטיביים לטובת שדרוג נוחות הנסיעה.
תא הנוסעים לא השתנה מהמוכר לנו כך שהוא עדיין אלטרה מינימליסטי עם מכלול תצוגה ענק לכל אורך הדשבורד הכולל ארבעה מסכים, אלו הקיצוניים הם עבור מראות הצד הדיגיטליות, לוח מחוונים מול הנהג ועוד אחד רחב יותר עבור מערכת המולטימדיה עם אזור תצוגה גם בצד הנוסע. על המערכת ניתן לשלוט גם באמצעות החוגה בין המושבים או באמצעות תפעול קולי מתקדם בטכנולוגיית AI על בסיס Azure OpenAI של מיקרוסופט (החברה שפיתחה את ChatGPT).
תא הנוסעים כולל בנוסף מסכים גדולים עבור הנוסעים מאחור כולל אפשרות למשחקי רשת (PlayStation), צמד משטחי טעינה אלחוטיים, מערכת סינון רעשים מתקדמת, מערכת שמע המבטיחה סאונד עשיר, פתיחה חשמלית לדלתות עם חיישן קירבה, ניווט בטכנולוגיית מציאות רבודה המבוססת על Unreal Engine של מפתחת המשחקים Epic Games.
בשלב זה הדגם הוצג עם מערכת הנעה חשמלית אחת בלבד, עם שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 490 כ"ס וסוללה בקיבולת של 91kWh. טווח הנסיעה לא נחשף אך בסוני מציינים כי לדגם טעינה מהירה בהספק של 150kW ומטען פנימי בהספק של 11kW.
הדגם מצויד ב-45 חיישנים, כולל חיישן LiDAR ועשרים מצלמות, שיספקו מידע למערכות הנהיגה האוטונומיות השונות של הדגם ולפי סוני, לדגם יש עקרונית יכולת אוטונומית ברמה 3.