רולס רויס מסירה את הלוט מעל הספקטר (Spectre) המכונית החשמלית הראשונה של רולס רויס הפותחת עידן חדש בחברה. צריך להודות שאם יש מותג לו הנעה חשמלית מתאימה כמו כפפה רולס רויס נמצאת בראש הרשימה הזו, אנחנו מדברים כאן על יצרן המשקיע הון עתק בכדי לייצר יחידות הנעה שקטות, נטולות רעידות ועם המון מומנט הזמין מסל"ד נמוך, כל הדברים שמערכת הנעה חשמלית עושה בקלות.
רולס רויס ספקטור היא מכונית קופה ענקית המזכירה מאוד בעיצובה את רולס רויס רייט וכמו כל דגמי רולס רויס, התמונות לא מצליחות להעביר עד כמה שהמכונית הזו גדולה שכן עם אורך של 5,453 מטר, רוחב של 2,080 מ"מ, גובה של 1,559 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,210 מ"מ אנחנו מדברים כאן על רכב שהוא ארוך יותר מקאדילק אסקלייד הענק ובאורך המקביל לזה של מרצדס S קלאס מייבאך.
גם המשקל לא נמוך, הספקטר מעמידה את המאזניים על משקל של 2,975 ק"ג כאשר רק הסוללה אחראית על 700 ק"ג מהמשקל הכולל. הדגם מבוסס על גרסה משודרגת וחדשה של פלטפורמת האלומיניום של החברה ולפי רולס רויס יחד עם המערכת ההנעה החשמלית הדגם בעל התנגדות גבוה יותר לפיתול בכ-30% מכל שאר דגמי החברה.
רולס רויס לא מספקת את כל הפרטים הטכניים על מערכת ההנעה של הדגם, אך היא כן מציינת כי ליחידת ההנעה של הדגם הספק כולל של 576 כ"ס ומומנט מרבי של 91.7 קג"מ, נתונים דומים מאוד לדגמי הבנזין V12 של החברה, וזה מספיק בכדי לייצר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.5 שניות. רולס רויס לא מציינת את קיבולת הסוללה אך עם משקל כזה וטווח WLTP של 520 ק"מ, זה ברור כי מדובר בקיבולת של מעל ל-100kWh.
רולס רויס ספקטר מצוידת במערכת המתלים החדשה של החברה (Planar Suspension) שהוצגה לראשונה עם הגוסט. זו מערכת המשלבת מתלי אוויר אדפטיביים ומוטות מייצבים אקטיביים עם אפשרות לניתוק מלא בכדי לאפשר לכל גלגל לנוע בנפרד ולספק נוחות מושלמת. מגוון רחב של חיישנים מספק למערכת מידע על נתוני תאוצה, היגוי ועוד בכדי להתאים את פעולת המתלים לתנאי הדרך ולספק שליטה טובה במרכב, להפחית כמעט לאפס את זוויות הגלגול ומעל הכל לספק את סימן ההיכר של רולס רויס, נסיעה על "שטיח קסם".
העיצוב אמנם מזוהה מאוד עם רולס רויס, אך הוא מציג למעשה את שפת העיצוב החדשה של המותג והחלק הבולט ביותר זה המעבר לתאורת יום עליונה נפרדת מהפנסים הראשיים - מהלך אותו פגשנו גם בדגמי ב.מ.וו. גם הפנסים מאחור מציגים את חתימת התאורה החדשה של רולס רויס וכל השינויים הויזואליים בדגם, כמו מפצל הזרימה בתחתית הפגוש הקדמי המעניק לדגם מראה דינמי יותר, אפשרו למהנדסי החברה להשיג מקדם גרר נמוך של 0.25.
תא הנוסעים המרשים זהה למוכר לנו מדגמי רולס רויס העדכניים וכמו כל דגמי רולס רויס הלקוחות יוכלו לאפיין את הדגם עם מבחר עשיר של חומרים, אבזור, דקורציה מיוחדת ועוד. במרבית המקרים, לקוחות רולס רויס מסיימים את תהליך הזמנת הדגם, לאחר התאמה אישי, עם מחיר הכפול ממחיר הבסיס של הדגם.
לקוחות ראשונים של הדגם יזכו לקבל את הספקטר ברבעון האחרון של 2023, רולס רויס לא חושפת עדיין את מחיר הבסיס של הדגם אך היא מציינת כי המחיר יעמוד על בין המחיר של הקולינן לפאנטום, כלומר בין $350,000 לבין $460,000 בשוק האמריקאי.