את הונדה ZR-V כבר פגשנו אשתקד, פעם אחד בגרסתו לשוק היפני ובפעם השנייה בגרסתו לשוק האמריקאי, שם הוא משווק כהונדה HR-V. אז מי זה הונדה ZR-V? זה הקרוסאובר המשפחתי החדש של הונדה הממלא את החלל בין הונדה HR-V הקטן יותר להונדה CR-V הגדול יותר והוא המתחרה של הונדה לדגמים כגון ניסאן קשקאי, יונדאי טוסון ועוד.
הונדה ZR-V מבוסס על הונדה סיוויק החדשה איתה הוא חלוק מכלולים רבים, כולל את הפלטפורמה, יחידות הנעה, טכנולוגיה ועוד. להונדה ZR-V אורך של 4,570 מ"מ, רוחב של 1,840 מ"מ, גובה של 1,620 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,655 מ"מ. אם תסתכלו על המידות של המתחרים הישירים תגלו שהונדה ZR-V גדול יותר ממרביתם, אך היחס בין מידת האורך (אורך ב-70 מ"מ מהטוסון, לדוגמה) למידת הגובה יוצרים מראה של סטיישן מוגבהת ולא של קרוסאובר מהשורה.
הונדה ZR-V משווק בארה"ב עם מנוע 2.0 ליטר 160 כ"ס, בשוק היפני הוא משווק עם מנוע 1.5 טורבו 178 כ"ס או עם מערכת הנעה היברידית 2.0 ליטר e:HEV בהספק של 184 כ"ס וזו תהיה מערכת ההנעה היחידה של הדגם בשוק האירופי. זו אותה מערכת הנעה היברידית של הסיוויק e:HEV המשווקת בישראל.
כמו מרבית העיצוב החדשים של הונדה, העיצוב החיצוני נקי וזורם, כמעט נחבא אל הכלים, שינוי כיוון מוחלט מהעיצובים "הרועשים" שאפיינו את דגמי הונדה בעבר. את שפת העיצוב הנקייה הזו פגשנו לאחרונה גם באקורד החדשה, בהונדה CR-V החדש ובדגמים נוספים.
לתא הנוסעים המרווח עיצוב ייחודי משלו המתבסס על שפת העיצוב העדכנית של הונדה המוכרת לנו מהסיוויק החדשה. גם במקרה זה מדובר בעיצוב נקי, פשוט ונעים לעין ובעוד שלא מעט יצרנים מוזילים לעצמם עלויות באמצעות מסכי מגע ומוותרים על ממשקי שליטה פיזיים, בהונדה בחרו לשמור על כל הממשקים האלו בצורה מסודרת וברורה לשימוש.
כל זה לא בא על חשבון טכנולוגיה עדכנית וכמו בסיוויק נוכל למצוא לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל "10.25, מולטימדיה מתקדמת עם מסך מגע "9 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ועדכוני OTA, שירותי רשת של גוגל, משטח טעינה אלחוטי, שקעי USB לכל הנוסעים, חימום למושבים מלפנים ומאחור, נעילת דלתות חשמלית גם מצב הנוסע הקדמי, מערכת שמע של BOSE עם 12 רמקולים, דלת תא מטען חשמלית ועוד.
לצד זה נמצא את הדור האחרון של מערכת הבטיחות Honda SENSING הכולל את כל מה שאפשר לצפות לו ממערכת בטיחות מודרנית כגון סיוע אקטיבי להיגוי בעת תמרון חירום, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב, מערכת למניעת תאוצה לא רצונית, מערכת למניעת ירידה לשול ועוד.