הונדה מסירה את הלוט מעל האקורד 2023 החדשה, דור 11 למשפחתית הגדולה של הונדה המגיעה בעידן בו מרבית היצרנים האמריקאים כבר יצאו מהסגמנט הזה ולמעשה מי שמחזיק את הסגמנט הזה עבור השוק האמריקאי, שוק היעד העיקרי של האקורד, אלו יצרנים מיפן כמו טויוטה עם הקאמרי וניסאן עם האלטימה.
כמו כל דגמי הונדה האחרונים גם האקורדה החדשה נוספת את שפת העיצוב החדשה, הנקיה והפשוטה, של הונדה. נקי ופשוט מידי? יתכן, אך זה מסוג הדברים שרק מפגש במציאות יכול לספק חוות דעת מגובשת יותר.
לאקורד החדשה בסיס גלגלים של 2,830 מ"מ התואם לסגמנט בו הדגם מתחרה, אך לדגם אורך יוצא דופן של 4,971 מ"מ התואם יותר מכוניות סאלון. שאר מידות הדגם סטנדרטיות יותר עם רוחב של 1,862 מ"מ, גובה של 1,450 מ"מ ונפח תא מטען של 473 ליטר. בהתאם לרמת הגימור, הדגם מצויד בחישוקי "17 או "19 ברמת הגימור הספורטיבית Sport-L.
רוכשי הדגם יכולים לבחור בשלב זה מבין שתי יחידות הנעה: 1.5 ליטר טורבו 192 כ"ס ו-26.5 קג"מ בשידוך לתיבת הילוכים רציפה או בגרסה היברידית על בסיס מנוע 2.0 ליטר עם הספק כולל 204 כ"ס ומומנט מרבי של 34.1 קג"מ. זו אותה יחידת הנעה היברידית שהוצגה לאחרונה עם הונדה CR-V החדש ובעלת עקרון פעולה בו מנוע הבנזין משמש במרבית הזמן בעיקר כגנרטור לטעינת הסוללה או להנעת המנוע החשמלי הראשי.
תא הנוסעים של האקורד החדשה הוא בדיוק מה שציפינו לקבל, איכותי, מוקפד ומרווח יותר מתא הנוסעים של הסיוויק החדשה אך באווירה זהה. כל הדגמים מצוידים בלוח מחוונים דיגיטלי "10.25 ובהתאם לרמת הגימור נמצא מערכת מולטימדיה בגדלים של "7 עד "12.3, זו מערכת הכוללת חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תפעול קולי, חיבור לשירותי הרשת של גוגל כמו ניווט וסייען קולי, חנות אפליקציות, עדכוני OTA ועוד.
לצד כל זה נמצא מערך מקיף של מערכות בטיחות מתקדמות מהדור האחרון של הונדה. בנוסף, הונדה ציידה את האקורד החדשה בכריות אוויר קדמיות עם שלושה תאים (לראשונה בעולם) שמסייעות במניעה של פגיעת ראש חמורה בזמן תאונה.