כמו יצרני יוקרה רבים אחרים, גם רולס רויס הבינה שהעולם רוצה עוד רכבי SUV מכל המינים והגדלים. אז לאחר שהמתחרה העיקרית בנטלי הציגה את הבנטיאגה שלה לפני כשנתיים, רולס רויס חושפת כעת את רכב הפנאי הראשון שלה, הרולס רויס קולינן (Cullinan), בו יתחרה בעדית רכב הפנאי של מרצדס-מייבאך אשר הוצג לאחרונה כקונספט.
סביר להניח שהתמונות מתקשות להעביר את זה, אך הקולינן הוא רכב פנאי עצום ממדים, עם אורך של 5,341 מ"מ, רוחב של 2,164 מ"מ, גובה של 1,835 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,295 מ"מ - אם הכי יקר, אז שיהיה גם הכי גדול. המשקל של המפלצת היוקרתית הזו עומד על 2,660 ק"ג. חלק לא פחות מעניין הוא תא המטען שכן הקולינן הוא לא רק רכב הפנאי הראשון של רולס רויס אלא גם הדגם הראשון עם מושבים מתקפלים מאחור, כך שנפח התא עומד על 560-600 ליטר ועם קיפול המושבים מאחור ניתן לקבל נפח של 1,930 ליטר - מזה ייהנו רק "העניים", אשר רכשו את הדגם עם מושב אחורי מלא ולא עם שני מושבים נפרדים. הקולינן מבוסס על פלטפורמה משודרגת של ב.מ.וו העושה שימוש נרחב באלומיניום וסיבי פחמן.
העיצוב החיצוני של הקולינן לא מנסה להיות כל דבר אחר למעט שימוש בשפת העיצוב הקלאסית של רולס רויס, כולל כמובן שימוש בדלתות "התאבדות" אחריות הנפתחות הפוך. תא הנוסעים יעניק לרוכשים את אותו עיצוב, פאר וחומרים עשירים - שפע של עור ועץ - שהם רגילים לקבל מרכבי הסדאן של המותג, אך נדמה כי רולס רויס הרשתה לעצמה קצת יותר משחק עם שילובי חומרים וצבעים שלא נהוג למצוא בדגמים האחרים של המותג (למרות שאפשר כמעט הכל בהזמנה מיוחדת).
בחזיתו של הענק נמצא מנוע V12 טווין-טורבו בנפח של 6.75 ליטר, עם הספק מרבי של 571 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט מרבי 86.6 קג"מ כבר מ-1,600 סל"ד - מומנט רב וזמין, לנסיעה חלקה וחסרת מאמץ, זה כל הסיפור של המנוע הזה. כיאה לבן אצולה, הקולינן לא רץ ומספר לחברה כמה הוא מהיר בהאצה 0-100 קמ"ש, אך רולס רויס כן חושפת כי המהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת, דרך אגב, עומדת בדגם על 6.7 ק"מ לליטר.
כל הכוח הזה מועבר אל הכביש דרך מערכת הנעה כפולה אשר פותחה במיוחד עבור הדגם ומערכת היגוי לכל הגלגלים. על נוחות הנסיעה, בכביש או בשטח, תדאג מערכת מתלי אוויר, כמו בשאר דגמי רולס רויס, אשר הותאמה ושודרגה במיוחד לדגם, הכוללת איזון אוטומטי של המרכב והמתלים בהתאם לתנאי הדרך - Magic Carpet Ride. מערכת המתלים תדאג בנוסף להנמיך את המרכב ב-40 מ"מ בכדי לאפשר כניסה נוחה וקלה יותר לרכב. מעבר מים אפשרי עד לגובה של 540 מ"מ.
רשימת האבזור ארוכה כעומק הכיס של הרוכשים וכוללת כסטנדרט גם שפע של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל וחיות גדולות, מערכת ראיית לילה, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתבי אקטיבית ובקרת מעבר נתיב, ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור עם בלימה, תצוגה עילית ועוד.