אודי חושפת גרסאות פלאג-אין TFSIe חדשות אשר ישרתו בקרוב את דגמי הקרוסאובר הבכירים שלה, אודי Q7 ואודי Q8, אשר נחשפו לפני מספר חודשים לאחר מתיחת פנים מקיפה. מערכת הפלאג-אין החדשה תשווק כבעבר בשתי גרסאות הספק, 55 TFSIe או 60 TFSIe, כאשר היא מציעה כעת יותר טווח חשמלי כפול של כ-85 ק"מ והספק משולב גבוה יותר.
מערכת הפלאג-אין המעודכנת שבדגמים משלבת כבעבר מנוע 3.0 ליטר V6 טורבו בהספק של 340 כ"ס ו-51 קג"מ, אך הפעם עם מנוע חשמלי חדש יעיל וחזק יותר בהספק מרבי של 175 כ"ס ומומנט מרבי של 46.9 קג"מ, זאת לעומת 135 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ במערכת הקודמת. לצד זה נמצא סוללת ליתיום-יון חדשה מקוררת נוזל שהיא גם קטנה יותר וגם בעלת קיבולת גדולה יותר של 25.9kWh לעומת 17.3kWh בדגם היוצא. התוצאה היא טווח נסיעה חשמלי משולב של כ-85 ק"מ לעומת 43 ק"מ בלבד בדגם היוצא. את הסוללה ניתן להטעין במטען ביתי בהספק של עד 7.4kW כך שטעינה מלאה אורכת כ- 3 שעות ו-45 דקות.
בדגמי 55 TFSIe המערכת הזו מייצרת הספק משולב של 394 כ"ס ומומנט מרבי של 61.2 קג"מ, זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 5.7 שניות. בדגמי 60 TFSIe הבכירים למערכת הספק משולב של 490 כ"ס ומומנט משולב של 71.3 קג"מ, כאן זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 5.0 שניות. עם שתי מערכות ההנעה המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-240 קמ"ש ונסיעה על בסיס המנוע החשמלי בלבד אפשרית עד למהירות של 135 קמ"ש.
למערכת ההיברידית מצב אוטומטי בו המערכת, בשילוב מידע ממערכת הניווט והמצלמה הקדמית, תפעל בצורה אופטימלית כדי להביא לניצול מרבי של השימוש בסוללה לטובת צריכת דלק חסכונית יותר. המערכת לוקחת בחשבון גם נסיעה דרך אזורים המוגדרים "אזורים ירוקים" בהם הנסיעה מותרת לרכבים חשמליים בלבד. לנהג אפשרות לבחור במצב שמירה על מצב הטעינה לטובת שימוש מאוחר יותר ומצב טעינה בו הסוללה נטענת גם באמצעות מנוע הבנזין בזמן נסיעה ובעיקר באמצעות מערכת הרגנרציה, זה נעשה רק במהירויות של מעל ל-65 קמ"ש ועד ל-75% מקיבולת הסוללה. מערכת הבלימה הרגנרטיבית זכתה לשדורג והיא מאפשרת כעת להטעין את הסוללה בהספק של עד 80kW.
את שאר הפרטים על דגמי 2024 המחודשים של אודי Q7 ואודי Q8 תוכלו לקרוא בקישורים.