מספר שעות לפני החשיפה הרשמית בהמשך היום, תמונות ראשונות של מאזדה CX-60 דלפו לרשת, חושפות את הקרוסאובר פרימיום החדש של מאזדה שהוא קצת גדול ובעיקר יוקרתי יותר ממאזדה CX-5. מאזדה CX-60 מיועד עבור השוק האירופי ובהמשך מאזדה תשיק גם את דגם CX-80 שהוא למעשה גרסת 7 מושבים של ה- CX-60. מאזדה תשיק שני דגמים מקבילים גם עבור השוק האמריקאי, CX-70 ו- CX-90.
מאזדה CX-60 הוא הדגם הראשון של מאזדה המיוצר תחת התוכנית האסטרטגית החדשה של החברה שעיקרה הוא הרצון של מאזדה להתחרות בפלח שוק הרכב העליון יותר מול מותגי פרימיום כגון אאודי לדוגמה. לצורך זה מאזדה פתיחה מערכות הנעה חדשות, פלטפורמת הנעה אחורית וכן מנוע שישה צילינדרים בטור.
העיצוב החיצוני הוא המשך ישיר למה שפגשנו ב- CX-5 המחודש, קווי עיצוב חלקים ונקיים ללא זוויות חדות ובולטות. מה שבולט במיוחד הוא מכסה המנוע הארוך יחסית, דבר המאפיין רכבים עם מנועי שישה צילינדרים והנעה אחורית.
מהמידע שדלף לרשת, בשלב הראשון מאזדה תשווק את הדגם עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין בהספק כולל של 300 כ"ס. סביר להניח שזו אותה מערכת המוכרת לנו מהראב4 פלאג-אין, אך במקום מנוע 2.5 ליטר של טויוטה נפגוש בדגם מנוע 2.5 ליטר של מאזדה. בהמשך הדגם ישווק עם מבחר גדול של מנועי בנזין ודיזל, חלקם עם סיוע היברידי 48V. ברשימת המנועים אפשר למצוא מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים Skyavtic-X עם סיוע היברידי 48V בהספק של 285 כ"ס ומומנט מרבי של 35.6 קג"מ, מנוע 2.5 ליטר טורבו 230 כ"ס ו-42.8 קג"מ ועוד.
זו הפעם הראשונה בה אנחנו נחשפים אל תא הנוסעים של מאזדה CX-60 ואל פילוסופיית העיצוב Kaicho המשלבת חומרים במראה ותחושה טבעיים כגון אריג בד או עץ מייפל, לצד עור נאפה יוקרתי. תא הנוסעים ממשיך את קו העיצוב הנקי של מאזדה אך החומרים עשירים יותר ולראשונה אנחנו פוגשים במאזדה תפעול אלקטרוני למוט ההילוכים, לוח מחוונים דיגיטלי גדול, כיוון חשמלי לגלגל ההגה ומערכת מולטימדיה עם מסך גדול מכל מה שפגשנו במאזדה עד היום. יש גם גלגל הגה חדש, ממשק שליטה חדש על מערכת המולטימדיה בין המושבים ובכלל, טוב שמאזדה לא נכנעה לאפנת המסכים והשליטה על כל המערכות הבסיסיות עדיין יכולה להתבצע באמצעות כפתורים פיזיים שפשוט נוחים יותר לתפעול עיוור בזמן נסיעה.