אודי חושפת את דגם הביצועים RS Q8, גרסת ביצועים בכירה לקרוסאובר קופה אודי Q8 המתחרה מול ב.מ.וו X6 ומרצדס GLE קופה ובמקרה של ה-RS Q8, זו תחרות מול הדגמים ב.מ.וו X6 M ומול מרצדס AMG GLE 63 קופה החדש - שעדיין לא נחשף. עוד לפני חשיפת הדגם, RS Q8 השיג את שיא ההקפה על מסלול הנורבורגרינג לרכב פנאי - 7 דקות ו-42 שניות.
בחזיתו של אודי RS Q8 אנחנו מוצאים את אותו מנוע 4.0 ליטר V8 טווין-טורבו של ה-RS6 אוונט החדשה, בהספק מרבי של 600 כ"ס ומומנט מרבי של 81.5 קג"מ המתקבל בין 2,500-4,500 סל"ד. עבור הדגם, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות, 0-200 קמ"ש ב-13.4 שניות ולמהירות מרבית של 305 קמ"ש עם חבילת Dynamic האופציונלית, הכוללת בנוסף גם צלחות בילום קרמיות RS בכדי להתמודד עם החום הרב הנוצר בבלימה של בהמה כזו ממהירות גבוהה שכזו. נתוני ההספק והביצועים דומים לאלו של ה-X6M החדש אשר הוצג לאחרונה.
תחנת הכוח הזו משודכת לתיבת 8 הילוכים אוטו' המעבירה את הכוח לכל הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה קוואטרו עם דיפרנציאל מכני מרכזי המחלק את הכוח בין הציר הקדמי לאחורי - עד 70% לציר הקדמי ועד 85% לציר האחורי. הדגם מצויד במערכת דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני וכאופציה ניתן להוסיף דיפרנציאל ספורט אחורי המחלק עד 100% מהכוח לאחד הגלגלים האחוריים. המנוע שבדגם נעזר במערכת מיקרו היברידית 48V המאפשרת שיוט עם מנוע כבוי במהירויות בין 55-160 קמ"ש (לזמן של פחות מדקה) ובמערכת ניתוק צילינדרים המאפשרת בזמן שיוט ניתוק של 4 צילינדרים לטובת חיסכון נוסף בצריכת הדלק.
הדגם נשען כסטנדרט על מתלי אוויר אדפטיביים, בכיול חדש וספורטיבי יותר הכולל הנמכת מרכב של 10 מ"מ, המאפשרים את שינוי גובה המרכב בטווח של 90 מ"מ. מערכת היגוי לכל ארבעת הגלגלים מוצעת בדגם כסטנדרט. בורר מצבי הנהיגה מאפשר בחירה מבין 8 מצבים, כולל שני מצבי RS קיצוניים - עם כפתור ייעודי על גלגל ההגה - וכן מצבי שטח שונים. מערכת הבלימה הרגילה שבדגם כוללת צלחות בילום בקוטר של 420 מ"מ מלפנים ו-370 מ"מ מאחור, מערכת הבלימה הקרמית כוללת צלחות קדמיות בקוטר של 440 מ"מ.
אם ה-Q8 הרגיל נראה מאיים כאשר הוא מופיע במראה המרכזית, ה-RS Q8 כבר שייך למחלקה הפלילית. זה מושג באמצעות חישוקי "22 הסטנדרטיים, אותם ניתן לשדרג לחישוקי "23 מוגזמים, כונסי אוויר גדולים עם שבכת כוורת בפגוש הקדמי, גריל שחור עם מסגרת קרבון כהה, חיפוי קרבון למראות הצד, צמד סופיות אגזוז בולטות בפגוש האחורי ועוד. בתא הנוסעים נפגוש גלגל הגה קטום עטוף באלקנטרה, גימור בקרבון במקומות שונים בתא הנוסעים, מושבי ספורט RS ותצוגה ייעודית לדגם ביצועים בלוח המחוונים הדיגיטלי ובמסך המרכזי.
אודי תחל בשיווק ה- RS Q8 ברבעון הראשון של 2020 ואנחנו בהחלט מצפצים לפגוש את הדגם גם כאן בישראל, במחיר כמובן לא יהיה זול ויעמוד על מעל למיליון שקל (החל מ- 127,000אירו בגרמניה).