ב.מ.וו תפתח את פנקס ההזמנות ל-i3 החשמלית כבר בחודש יולי הקרוב, מהלך אשר יפתח עידן חדש של רכבים היברידיים וחשמליים במותג מבוואריה.
ביולי 2011, ב.מ.וו חשפה לראשונה את רעיון מותג המשנה i באמצעות חשיפתם של שני דגמי קונספט: ב.מ.וו i3 - מיקרוואן עירוני חשמלי ו-ב.מ.וו i8 (שהוצגה עוד קודם לכן) – מכונית ספורט קופה היברידית.
היום (חמישי) מודיעה החברה ממינכן על תחילת השיווק של ה-i3 (דגם הייצור הסופי עדיין לא נחשף) כאשר פנקס ההזמנות יפתח כבר בחודש יולי הקרוב, שנתיים בדיוק לאחר חשיפה הדגם לראשונה, וראשוני הלקוחות יוכלו לנהוג ברכבים החדשים החל מחודש ספטמבר. בשנת 2014, ב.מ.וו תשיק את גרסת הייצור הסופית של ה-i8.
ב.מ.וו i3 הוא מיקרוואן חשמלי עם מידות עירוניות למדי: 3.84 מטר אורך, 1.53 מטר גובה ובסיס גלגלים של 2.57 מטר. רק מידת הרוחב חריגה באופן משמעותי מזו של רכב עירוני, רוחב של 2.01 מטר, וזאת בשל העבודה שהסוללות, שהן חלק בלתי נפרד מהמרכב, ממוקמות במרכז הרכב ולכן גם הרכב מוצע עם 4 מושבים בלבד.
לרכב מנוע חשמלי חזק בהספק של 170 כ"ס ו-25.5 קג"מ, מה שמספיק ל-7.9 שניות 0-100 קמ"ש. המהירות המרבית תוגבל ל-135 קמ"ש, כמו רוב הרכבים החשמליים. בזכות השימוש בפלטפורמה המבוססת על סיבי פחמן מחוזקים מחומר פלסטי (CFRP) משקלה של ה-i3 מרשים למדי לרכב חשמלי ועומד על כ-1,250 ק"מ בלבד. טווח הנסיעה החשמלי עומד על 160 ק"מ.
הדגם יוצע בהמשך גם בגרסה חשמלית עם מאריך טווח המבוסס על מנוע ה-1.5 ליטר טורבו שלושה צילינדרים החדש של ב.מ.וו אשר פותח במיוחד עבור מותג המשנה, אך ישמש בהמשך גם את סדרה 1, סדרה 3 וכן את דגמי ההנעה הקדמית העתידיים של המותג.
לאחרונה, ב.מ.וו הציגה גרסת קופה של ה-i3 בתערוכת לוס אנג'לס האחרונה ולפני כן היא הציגה את הקונספט אקטיב טורר, מיניוואן קומפקטי היברידי הצפוי להתחרות ב-מרצדס B קלאס וקדימון לקו דגמי הנעה קדמית ש-ב.מ.וו צפויה להציג בשנים הקרובות.