כחצי שנה לאחר שהציגה את רכב הסדאן החשמלי P5, אקספנג (Xpeng) פותחת את פנקס ההזמנות לדגם במספר מדינות נבחרות בשוק האירופי בהן האימוץ של רכב חשמלי שכיח,כגון הולנד, דנמרק, שוודיה וכמובן מלכת החשמליות של אירופה, נורבגיה. אקספנג P5 מצטרפת אל דגם G3 הפשוט ואקספנג P7 הבכירה ובהמשך השנה יצטרף הקרוסאובר הבכיר אקספנג G9 שהוצג אשתקד.
אקספנג P5 היא סוג של מתחרה למודל 3 רק בשל העבודה כי הרכבים דומים בגודלם ואין בשוק יותר מידי רכב סדאן חשמליים, אך בפועל אקספנג P5 נולדה למעשה להתחרות במשפחתיות גדולות עם מנועי בנזין/דיזל יותר מאשר במודל 3 היקרה והחזקה יותר, מולה יש לאקספנג את דגם P7 המרשים. מחיר הדגם בהולנד, לדוגמה, עומד על €48,000, זאת לעומת €55,895 לטסלה מודל 3 RWD הבסיסית, כך שמדובר במחיר תחרותי לכלמיני משפחתיות גדולות כגון פולקסוואגן פאסאט.
כל דגמי אקספנג P5 מבוססים על פלטפורמת הנעה קדמית ובכולם נמצא את אותה יחידת הנעה חשמלית בהספק מרבי של 208 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.5 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 150 קמ"ש.
בשוק הסיני הדגם משווק עם מבחר של שלוש סוללות לבחירת הרוכשים (55.9kWh עד 71.4kWh), באירופה לעומת זאת, בשלב זה לפחות, הדגם ישווק עם סוללה אחת בלבד, זו של דגם הביניים, בקיבלות של 66.2kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 465 ק"מ בתקן WLTP. לדגם טעינה ביתית AC בהספק של עד 11kW וטעינה מהירה בהספק של 70kW. הסוללה שבדגם מאפשרת טעינה הפוכה (V2L) בהספק של 3.3kW - בדומה לאיוניק 5 של יונדאי.
האבזור בדגם עשיר וכולל מולטימדיה "15.6 מתקדמת עם תפעול קולי ו-eSIM בטכנולוגיית 4G, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, אפליקציה לשליטה מרחוק על הרכב, עדכוני OTA, בקרת אקלים מפוצלת, מושבים חשמליים ומחוממים, תאורה ראשית אדפטיבית ועוד.
מה שלא הגיע לאירופה בשלב זו זו מערכת הנהיגה האוטונומית XPILOT 3.5 המצוידת בחיישני LiDAR המאפשרים יכולת נהיגה אוטונומיות גבוהות בכביש המהיר ובעיר, במקום זה הדגם מצויד במערכת XPILOT 2.5 הרגילה הכוללת את כל הדברים המוכרים כמו בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, מערכת חניה אוטומטית, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטח מת ועוד.
לאקספנג P5 אורך של אורך של 4.81 מטר, רוחב של 1.84 מטר, גובה של 1.52 מטר ובסיס גלגלים של 2.77 מטר. נפח תא המטען בדגם עומד על 450 ליטר.