אודי RS3 הנוכחית הוצגה רק לפני כשנה, אך אודי כבר דואגת להציג לדגם מהדורת ביצועים מיוחדת (RS3 performance) עם קצת יותר כוח, עוד קצת מהירות ועוד אלמנטים המסייעים למצות עוד יותר את הביצועים של הדגם. אודי RS3 performance תשווק כמהדורה מוגבלת של 300 יחידות הזמינות בשתי תצורות המרכב של הדגם, ספורטבק וסדאן.
באמצעות תוכנה בלבד, אודי העלתה את לחץ הגדישה המרבי ל-1.6 באר במקום 1.5 באר כך שבמהדורת הפרפורמנס מנוע ה-2.5 ליטר חמישה צילינדרים טורבו של הדגם מייצר כעת הספק מרבי של 407 כ"ס לעומת 400 כ"ס ומומנט מרבי שנותר על 51 קג"מ אך מושג בטווח רחב יותר ב-100 סל"ד, בין 2,250-5,700 סל"ד.
נתון התאוצה 0-100 קמ"ש נותר ללא שינוי על 3.8 שניות אך בכדי לייחד את הדגם אודי העלתה את מגביל המהירות ל-300 קמ"ש, 10 קמ"ש מעל החבילה הדינמית (Dynamics Package plus) אותה ניתן לקבל עם הדם הרגיל. הנתון הזה הופך את הדגם להוט האצ'בק הראשונה בעולם עם מהירות מרבית רשמית של 300 קמ"ש.
לצד השדרוג הקל לביצועים, מערכת הפליטה של הדגם (RS SPORT) תפיק סאונד רועם יותר, נמצא גם חישוקי "19 קלים יותר ובעיצוב ייחודי לדגם הנועלים צמיגי סמי סליקס פירלי Trofeo R במידות של 265/35 מלפנים ו-245/35 מאחור. בנוסף נמצא כסטנדרט גם מערכת בלימה קרמית עם צלחות קדמיות בגודל של 380X38 מ"מ הקלה יותר ב-10 ק"מ מהמערכת הרגילה ובולמים אדפטיביים.
בצד הויזואלי, מעבר לחישוקים הייחודיים, נמצא גם השחרה של הסמלים והפנסים מלפנים ומאחור, סופיות אגזוז בשחור וכאשר הנהג יפתח את הרכב, תאורת הכניסה תאיר את הרצפה עם הכיתוב "RS Performance" ותאורת היום צמיג בצד הנהג צורה של דגל שחמט ובפנס השני יוצג המספר 3-0-0 המציין את מספר היחידות מהדגם.
אודי RS3 פרפורמנס מצוידת כסטנדרט במושבי באקט עם גב קרבון, חגורות בטיחות בכחול, גלגל הגה בעיטוף אלקנטרה, תפירה קונטרסטית בצבע כחול למושבים, להגה ובדלתות ועוד.
מחירה של אודי RS3 Performance בגרמניה עומד על החל מ-€75,000, תוספת של 13,000 אירו לעומת RS3 הרגילה ובתרגום לישראל זו תהיה תוספת של מעל ל-100,000 שקל במידה ומהדורה זו תהיה זמינה לרכישה בישראל.