אודי TT החדשה נוחתת בישראל בגרסת הקופה והרודסטר הפתוחה, עם מנוע 2.0TFSI בהספק של 230 כ"ס והנעה קדמית או כפולה.
חטיבת אודי מבית צ'מפיון מוטורס, משיקה בישראל את אודי TT החדשה, דור שלישי למכונית הספורט של אודי שהוצגה בעולם בחודש מרץ אשתקד (רודסטר בספומבר) וכעת היא נוחתת אצלנו בשתי גרסאות הדגם, קופה ורודסטר, במחיר התחלתי של 349,300 שקל.
אודי TT החדשה תוצע בתחילה עם מנוע אחד (חדש) בלבד: 2.0 ליטר טורבו TFSI בהספק מרבי של 230 כ"ס בין 4,500-6,200 סל"ד ומומנט מרבי של 37.7 קג"מ בין 1,500-4,300 סל"ד. המנוע משודך כסטנדרט לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים S-tronic המעבירה את הכוח אל הגלגלים הקדמיים או אל ארבעת הגלגלים בגרסאות ה-Quattro. בהמשך צפויה להצטרף להיצע גם גרסת ה-TTS של הדגם עם מנוע 2.5 טורבו עם 310 כ"ס.
מנוע ה-2.0 ליטר מספק בדגם הקופה ביצועים של 5.9 שניות 0-100 קמ"ש או 5.3 שניות בגרסת הקוואטרו. בדגם הרודסטר נתון התאוצה עומד על 6.1 שניות 0-100 או 5.6 שניות עם הנעת קוואטרו. המהירות המרבית זהה בכל הגרסאות ועומדת על 250 קמ"ש, צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 15.9 ק"מ לליטר בדגם הקופה הנעה קדמית ועד ל- 14.9 ק"מ לליטר בדגם הרודסטר עם הנעה כפולה.
השיפור בביצועים ובצריכת הדלק הוא לא רק בזכות המנוע החדש, החזק והיעיל יותר, או התיבה החדשה, אלא גם בזכות המעבר לפלטפורמת MQB המודולרית (ASF באודי) שבזכות שימוש נרחב יותר באלומיניום בשלדה ובמרכב (דלתות, במכסה המנוע, בגג ועוד), אפשרו לדור השלישי של הדגם להפחית משקל של כ-50 ק"ג לעומת הדור השני – 1,230 ק"ג לדגם הקופה הנעה קדמית.
אודי TT החדשה מוסיפה לבסיס הגלגלים 3.7 ס"מ לעומת הדור היוצא של הדגם, האורך קוצץ ב-2 ס"מ והגובה בכמה מילימטרים כך שלדגם החדש אורך של 4,177 מ"מ, רוחב של 1,832 מ"מ, גובה של 1,353 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,505 מ"מ. נפח תא המטען הוגדל ב-13 ליטר לכדי נפח של 305 ליטר.
בעוד העיצוב החיצוני הוא פרשנות מודרנית, חדש וזוויתית יותר לעיצוב המקורי של פיטר שרייר שעיצב את הדור הראשון האייקוני של אודי TT, תא הנוסעים של אודי TT החדשה הוא זה שקיבל את עיקר תשומת הלב הפעם. תא הנוסעים של הדגם לוקח את פילוסופיית העיצוב המינימליסטי שנועדה לספק סביבת נהג נקייה מכפתורים והסחות דעת, צעד נוסף – גדול – קדימה. כך למשל פקדי מערכת המיזוג הם חלק אינטגרלי מיציאות האוורור המרכזיות, מערך השליטה על מערכת המולטימדיה והמידע MMI צומצם לכדי 4 כפתורים בלבד וחוגת שליטה מרכזית (הכוללת משטח מגע) ובמקום מסך מרכזי, לוח המחוונים הוא מסך אחד גדול ("12.3) המשמש את מערכת ה-MMI.
למסך בלוח המחוונים שני מצבי תצוגה עיקריים לבחירת הנהג: האחד קלאסי בו לקוחות יכולים לחזות במראה הסטנדרטי המוכר של לוח מחוונים עם חוגות מהירות וסל"ד לצד תצוגה מרכזית של שאר הפונקציות המוכרות כגון צריכת דלק, נתונים אחרים ממחשב הדרך ועוד. אופציה שנייה המציגה את החזון העתידי של אודי לשנים הקרובות מאפשרת לבקרת הניווט לתפוס את כל המסך ולהציג את המסלול לצד נתונים הכרחיים בדפנות התחתונות של המסך. המצב השלישי הוא מצב ספורט (בדגם ה-TTS ישנה אופציה נוספת).
אודי TT החדשה משווקת ברמת גימור אחת הכוללת, בין היתר: מערכת מולטימדיה MMI המשולבת כאמור בלוח המחוונים וכוללת 8 רמקולים, כניסת SD, דיבורית BT, כניסת AUX ו- Audi Music Interface, שליטה מההגה על השמע, טלפון, מחשב הדרך והעברת הילוכים, בקרת אקלים מפוצלת, ריפודי עור משולבים באלקנטרה, חישוקי סגסוגת "17, פנסי קסנון עם כיוון טווח דינאמי אוטומטי ועוד. אודי TT החדשה - מפרט טכני.
2015 אודי TT – מחירים:
TT קופה הנעה קדמית: 349,300 שקל.
TT קופה הנעה כפולה: 366,400 שקל.
TT רודסטר הנעה קדמית: 373,300 שקל.
TT רודסטר הנעה כפולה: 390,000 שקל.