2024 אודי Q6 e-tron החשמלי
אודי Q6 e-tron החשמלי.
2024 אודי Q6 e-tron החשמלי
אודי Q6 e-tron החשמלי.

אודי חושפת את הקרוסאובר החשמלי החדש שלה, Q6 e-tron, שהוא הדגם הראשון של החברה המבוסס על פלטפורמת PPE, פלטפורמה חשמלית ייעודית שאודי פיתחה יחד עם פורשה שמצידה, הציגה בתחילת השנה את הדגם החשמלי המקביל, המקאן EV החדש. אודי Q6 e-tron הוא הקרוסאובר החשמלי השלישי של אודי, גדול יותר מה- Q4 e-tron אך קטן וכמובן שגם זול יותר מה- Q8 e-tron. 

 

אודי Q6 e-tron בקצרה:

  • מבוסס על פלטפורמת PPE 800V
  • גדול במעט מאודי Q5
  • סוללת 83kWh או 100kWh
  • טווח נסיעה של 533 ק"מ עד 641 ק"מ
  • דגמי הנעה אחורית או כפולה בהספקים של 250 כ"ס עד 510 כ"ס
  • 0-100 קמ"ש ב-7.0 שניות עד 4.3 שניות
  • טעינה מהירה 10-80% בזמן של 21 דקות  

 

2024 אודי Q6 e-tron
טווח נסיעה של 625 קילומטר.

כאמור, אודי Q6 e-tron הוא הדגם הראשון החברה לעשות שימוש בפלטפורמת PPE 800V נשלטת תוכנה אך הוא כמובן לא האחרון ובעוד זמן לא רב נפגוש עוד שני דגמים חדשים על בסיס הפלטפורמה הזו - אודי A6 e-tron ואת ספינת הדגל החשמלית A8 e-tron. אודי צפויה להציג בקרוב גם את ה- A4 החדשה, זו הנוכחית איתנו עוד משנת 2016, אך בשלב זה אנחנו לא יודעים לומר האם דגם זה יתבסס על פלטפורמת PPE או על פלטפורמת MEB Evo. 

 

לאודי Q6 e-tron אורך של 4,771 מ"מ, רוחב של 1,993 מ"מ, גובה של 1,648 מ"מ, בסיס גלגלים של 2,899 מ"מ, נפח תא מטען של 526 ליטר ועוד תא מטען קדמי בנפח של 64 ליטר. עם מידות אלו אודי Q6 e-tron מתחרה מול דגמים כגון ב.מ.וו iX3 הבא, שיוצג גם הוא השנה, מרצדס EQC ועוד. לדגם כושר גרירה גבוה של עד 2,400 ק"ג. 

 

לעומת העיצוב החיצוני שמדבר, פחות או יותר, בשפת העיצוב הנוכחית של אודי, תא הנוסעים של אודי Q6 e-tron כבר מציג משהו שונה וחדשני יותר עם המון משטחים בצורות שונות, מגוון של חומרי גימור וריפוד במרקמים וצבעים שונים וכן, גם דגש על שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים. אודי היא כנראה האחרונה להצטרף לטרנד המסך הפנורמי המשלב את לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה תחת מסגרת אחת, במקרה זה מדובר במסכים בגדלים של "11.9 ו- "14.5 ואם תרצו, תוכלו להוסיף עוד מסך "10.9 עבור הנוסע שמצויד בטכנולוגיה המונעת מהנהג לראות את הנעשה על המסך כך שניתן לצפות בסרטים בזמן נסיעה.

 

אודי Q6 e-tron תא הנוסעים
אודי Q6 e-tron.

רוכשי הדגם יוכלו להוסיף את מערכת התצוגה העילית החדשה של אודי בטכנולוגיית מציאות רבודה המדמה צפייה במסך בגודל ענק של "88, כך שהיא מסוגלת להציג לנהג נתונים ומחוונים שנראים כמו במרחק של עד 200 מטר מהרכב. המערכת מאפשרת הצגה של נתונים ממערכת הניווט, חצי הכוונה, פעולת מערכות הבטיחות המתקדמות, רשימת שירים ועוד. טכנולוגיה נוספת שנמצא בדגם זה הסייען הקולי המתקדם בטכנולוגיית AI, תאורת אווירה המספקת מידע על פעילות מערכות הבטיחות, עדכוני OTA, קישוריות 5G, המחוונים או הטעינה, שדרוג יכולות בתשלום, אפליקציה לשליטה מרחוק, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ניווט מבוסס ענן עם מתכנן מסלול לפי עמדות הטעינה שבדרך, מערך עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות ועוד. 

 

2024 אודי SQ6 e-tron
אודי SQ6 e-tron.

בשלב זה לפחות, לא משנה באיזו גרסה של הדגם תבחרו, בכל הדגמים נמצא סוללה בקיבולת של 100kWh (נטו:95kWh) אותה ניתן להטעין באמצעות מטען ביתי 11kW (תהיה אופציה לשדרג למטען 22kW) או באמצעות מטען DC מהיר בהספק של עד 270kW המאפשר טעינה של 10% עד 80% בזמן של 21 דקות או הוספה של 255 ק"מ לטווח הנסיעה ב-10 דקות הטעינה הראשונות. אם הגעתם לעמדת טעינה 400V שלא תומכת ב-800V, לסוללה יש מנגנון מיוחד שמפצל למעשה את הסוללה כך שכל צד יכול להיטען במקביל בהספק של עד 135kW - בשלב הראשון מתבצע איזון של שני הצדדים ובהמשך טעינה במקביל. הנתונים האלו זהים כמובן למה שפגשנו במקאן EV של פורשה. בזמן נסיעה, מערכת בלימה רגנרטיבית תאפשר לנצל את אנרגיית הבלימה לטעינת הסוללה בהספק גבוה יחסית של עד 220kW ונהג אפשרות בחירה, באמצעות מנופים על גלגל ההגה, בין ניתוק מלא של המערכת לבין נהיגה בדוושה אחת. 

 

הסוללה הזו מוצמדת לדגם הנעה כפולה Quattro או לדגם הביצועים החשמלי SQ6 e-tron. לדגם ההנעה הכפולה הספק משולב של 387 כ"ס (הספק פיק בשימוש בקרת יציאה מהמקום) כך שלדגם זה נתון 0-100 קמ"ש של 5.9 שניות, מהירות מרבית של 210 קמ"ש וטווח נסיעה מרשים של 625 ק"מ. לדגם SQ6 הספק כולל של 510 כ"ס (הספק קבוע 483 כ"ס), נתון 0-100 קמ"ש של 4.3 שניות, מהירות מרבית של 230 קמ"ש וטווח נסיעה של 598 ק"מ. 

 

עדכון: בנוסף לגרסאות אלו אודי Q6 e-tron ישווק בעוד שתי גרסאות נוספות: דגם בסיס עם הנעה אחרוית 250 כ"ס ו-45.9 קג"מ (285 כ"ס עם בקרת יציאה מהמקום) וסוללה בקיבולת של 83kWh (נטו 75.8kWh), לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.6 שניות או 7.0 שניות עם בקרת יציאה מהמקום, מהירות מרבית של 210 קמ"ש וטווח נסיעה של עד 533 ק"מ. מעל דגם זה ומתחת לדגם הקוואנטרו נמצא את דגם Q6 e-tron Performance עם מנוע חשמלי אחורי 302 כ"ס ו-49.4 קג"מ (322 כ"ס עם בקרת יציאה מהמקום) וסוללה בקיבולת של 100kWh (נטו 95kWh), התוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.7 שניות או 6.6 שניות, בהתאמה, מהירות מרבית של 210 קמ"ש וטווח נסיעה של 641 ק"מ. 

 

אודי Q6 e-tron תא הנוסעים
אודי Q6 e-tron - SQ6 e-tron.

בשלב מאוחר יותר, אודי תשיק את הדגם גם בגרסת כניסה עם הנעה אחורית בלבד וסוללה בקיבולת של 83kWh וכן בגרסה עם הסוללה הגדולה יותר שתאפשר טווח נסיעה של מעל ל-650 ק"מ. בשוק האמריקאי, דרך אגב, לדגם ההנעה הכפולה הספק מרבי של 422 כ"ס או 456 כ"ס עם שימוש בבקרת יציאה מהמקום. כל המנועים, יחידות הבקרה, ממירי המתח, הסוללה הם מהדור החדש של אודי עם נצילות גבוהה יותר ומשקל נמוך יותר, המנועים החדשים לדוגמה אחראים לבדם לתוספת של כ-40 ק"מ לטווח הנסיעה בזכות נצילות גבוהה יותר. 

 

2024 אודי Q6 e-tron
אודי Q6 e-tron.

אודי Q6 e-tron מצויד בטכנולוגיית התאורה החדשה של אודי, עם תאורה ראשית LED Matrix מתקדמת ובדור 2.0 של תאורת ה-OLED הדיגיטלית מאחור. מעבר לאפשרות לקבוע דרך מערכת המולטימדיה או האפליקציה את המראה של התאורה האחורית (גם של זו הקדמית) הפנסים מאחור מציגים צורות שונות בהתאם לסיטואציה כדי להזהיר משתמשי דרך מאחור. 

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 30

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.