אודי Q5 החדש תוכנן מדף חלק ונקי, הוא קל, גדול, חסכוני ומרווח יותר, מצויד בשפע של טכנולוגיה לנוחות ובטיחות וישווק בשלב הראשון עם חמישה מנועים בהספקים של 150-268 כ"ס.
אודי חשפה הבוקר בתערוכת פריז את ה-Q5 החדש, הדור השני לקרוסאובר הבינוני והמצליח של אודי המתחרה בדגמים כגון ב.מ.וו X3, מרצדס GLC ועוד. עד עתה, ה- Q5 היה אחד הדגמים הוותיקים של אודי – הוצג עוד בשנת 2008, לכן לא מפתיע לגלות שה- Q5 2017 החדש הוא דגם חדש לחלוטין שתוכנן מדף חלק.
העיצוב החיצוני, כצפוי מאודי, הוא סוג של אבולוציה לדגם היוצא, מודרני ומחוטב למראה עם אלמנטים שנלקחו מה- A5 החדשה וחזית המוכרת משאר דגמי הפנאי של אודי. בשורה התחתונה, צפוי אך מוצלח. בזכות העיצוב החדש לדגם מקדם גרר נמוך למדי העומד על CD של 0.30 בלבד. את המראה החיצוני המודרני ה- Q5 חייב לא רק לעיצוב החדש אלא גם לתאורת ה- LED המלאה - Metrix LED כאופציה - הכוללת תאורת מחוונים דינאמית (גרפיקה המצביעה על כיוון הפנייה).
תא הנוסעים החדש והאיכותי מעוצב בהתאם לשפת העיצוב העדכנית של אודי והוא מתאפיין בלוח מחוונים "12.3 כחלק מחבילת "Audi virtual cockpit” (אופציה), מסך מגע מרכזי "צף" בגודל של "8.3 כחלק ממערכת MMI העדכנית ("7.0 כסטנדרט) הכוללת לצד החוגה המרכזית משטח מגע המזהה כתב יד.
Q5 החדש מבוסס על פלטפורמת MLB המודולרית, שהיא הגרסה לפלטפורמת MQB עבור רכב פנאי, מה שאפשר לדגם להפחית ממשקלו כ-90 ק"ג בממוצע לעומת הדגם היוצא, זאת למרות שה- Q5 גדול ומרווח יותר. עם אורך של 4.66 מטר, רוחב של 1.89 מטר, גובה של 1.66 מטר ובסיס גלגלים של 2.82 מטר, Q5 החדש ארוך יותר ב-20 מ"מ מהדגם היוצא, רחב וגבוה ממנו ב-10 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו כ-10 מ"מ סמליים.
נפח תא המטען בדגם עומד על 550-610 ליטר, בהתאם למיקום השורה השנייה, ועם קיפול המושבים מאחור מתקבל נפח הטענה של 1,550 ליטר. את דלת תא המטען החשמלית ניתן לפתוח (אופציה) באמצעות הסטה של כף הרגל מתחת לפגוש האחורי ובדגמים המצוידים במתלי אוויר האופציונליים, ניתן אף להנמיך את שפת ההטענה באופן אוטו' עם פתיחת תא המטען.
היצע המנועים האירופאי של הדגם מתבסס על חמישה מנועים, ארבעה מנועי TDI דיזל ומנוע TFSI בנזין אחד – כולם חזקים וחסכוניים משמעותית לעומת הדגם היוצא. היצע מנועי הבנזין כולל את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו המוכר מה- A4, כאן בגרסת הספק אחת של 252 כ"ס וצריכת דלק של 14.7 ק"מ לליטר.
היצע מנועי הדיזל כולל מנוע 2.0 ליטר בשלוש גרסאות הספק של 150, 163 ו-190 כ"ס ומעל כולן ניצב מנוע 3.0 ליטר V6 בריון בהספק מרבי של 268 כ"ס ומומנט מרבי של 63.2 קג"מ. כאשר הדגם יוצג בתערוכת לוס אנג'לס הקרובה בנובמבר, נפגוש את מנועי הבנזין הנוספים של הדגם ואולי גם את ה- SQ5 הספורטיבי.
את מנועי הדיזל הבסיסיים ניתן לקבל גם עם תיבת 6 הילוכים ידנית, ועם הנעה קדמית בלבד, שאר המנועים משודכים להנעה כפולה כסטנדרט ולתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים S-tronic. מנוע הדיזל הבכיר הוא המנוע היחידי המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטו'.
כפי שניתן לצפות, את הדגם ניתן לקבל עם רשימה ארוכה של אבזור נוחות ובטיחות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית נהיגה אוטונומית בפקקי תנועה (traffic jam assist), בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תצוגה עילית מתקדמת, מתלוי אוויר עם חמישה מצבי גובה למרכב ושמירה על מרכב אופקי אוטו', קישורית LTE ו-WI-FI, מערכת ניווט מתקדמת (מעבר למפות גוגל לדוגמה) הכוללת סייען אישי הלומד את הרגלי הנסיעה של בעל הרכב ומספק עזרה בהתאם ועוד ועוד.
אודי תחל לשווק באירופה את ה-Q5 החדש ברבעון הראשון של 2017, זה גם הזמן בו הדגם צפוי להגיע אלינו.