אודי A8 החדשה היא מופע מרשים של טכנולוגיה מתקדמת, בין אם בממשק שליטה מתקדם או מערכות נוחות ובטיחות מתקדמות. הדגם ישווק עם מנוע 3.0TFSI מיקרו-היברידי בהספק של 340 כ"ס וכן בתצורת מרכב קצרה או ארוכה.
חטיבת אודי מבית צ'מפיון מוטורס, מודיעה על תחילת השיווק של ספינת הדגל החדשה של המותג – אודי A8 החדשה אשר הוצגה בעולם לפני כחצי שנה. אודי A8 החדשה, דור רביעי לדגם, היא מופע מרשים של טכנולוגיה ומגדירה מחדש את הסלוגן של אודי "קידמה באמצעות טכנולוגיה" עם שפע של מערכות בטיחות מתקדמות, הנעה מיקרו היברידית מתקדמת, ממשק משתמש מתקדם במיוחד ועוד.
A8 החדשה תשווק בישראל, בשלב זה, עם מנוע 3.0 ליטר V6 המעזר במערכת מיקרו-היברידי (MHEV) בהספק כולל של 340 כ"ס ובגרסת מרכב קצרה או ארוכה (A8L) ובמחיר התחלתי של 749 אלף שקל לדגם הקצר ו-779 אלף שקל לדגם הארוך.
אודי A8 החדשה ממשיכה את העיצוב המסורתי של הדגם, יוקרה מאופקת, אך במראה מודרני יותר וגם קצת מוחצן יותר עם הגריל עצום הממדים בחזית. ה-A8 החדשה עושה שימוש בטכנולוגיית התאורה המתקדמת ביותר של אודי - תאורה ראשית Multiple Matrix Beam LED כסטנדרט ופנסי LED אחוריים עם איתות דינאמי. כניסה אל תא הנוסעים תגלה עיצוב מאופק, מרחב מחיה העטוף בחומרים איכותיים במיוחד ובעיקר את ממשק השליטה החדש המעניק לנהג חווית משתמש טכנולוגית ומהפכנית באמצעות שימוש נרחב במסכים ובמשטחי מגע.
הנהג ימצא מולו לוח מחוונים "12.3 המספק תצוגה של כל מערכות הרכב ( Audi Virtual Cockpit). בקונסולה המרכזית נמצא שני מסכים: עליון בגודל "10.1 המאפשר שליטה על מערכות הרכב השונות ומתחתיו נמצא מסך משני בגודל "8.6 המאפשר שליטה על בקרת האקלים, החימום/אוורור/עיסוי במושבים ועוד. המסכים מאפשרים סידור של האייקונים בהתאם להעדפות הנהג וכמו במכשירים סלולריים לחיצה על המסך מלווה בצליל ונקישה לאישור. בנוסף, הנהג יכול להפעיל מגוון תפקודים ברכב באמצעות בקרה קולית מסוג חדש וטבעי. מנהל הדו-שיח החכם שואל שאלות במידת הצורך, מאפשר תיקונים, מציע אפשרויות וכן ממתין לנהג אם הוא נקטע.
רשימת האבזור הסטנדרטי בדגם ארוכה וכך גם זו האופציונאלית. אבזור הסטנדרט כולל, לדוגמה: מערכת שמע של B&O עם 17 רמקולים, המושבים הקדמיים כוללים מספר תכניות עיסוי, מערכת בקרת האקלים מפוצלת ל-4 אזורים וכוללת מסנן מתקדם ואפשרות לבישום בשני ריחות, מערכת המולטימדיה כוללת מקלט טלוויזיה עם ממיר דיגיטלי, הדלתות כוללות טריקה שקטה (וואקום), תצוגה עילית צבעונית בהפרדה גבוהה, מתלי אוויר אדפטיביים ועוד ועוד.
בחזיתה של ה-A8 בישראל אנחנו מוצעים יחידת הנעה חדשה עם מערכת חשמל במתח של 48V – מיקרו היברידי. למנוע ה-3.0TFSI V6 הספק כולל מרבי של 340 כ"ס בין 5,000-6,400 סל"ד ומומנט מרבי של 51 קג"מ בין 1,370-4,500 סל"ד. עם תיבת 8 הילוכים אוטו' וכמובן הנעה כפולה קוואטרו, זה מספיק בכדי להאיץ את הספינה הזו מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 5.6 שניות (5.7 שניות בדגם Long) ועד למהירות מרבית של 250 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 12.5 ק"מ לליטר, לא רע לרכב באורך של יותר מ-5 מטר ובמשקל של 2 טון.
המערכת המיקרו היברידית בדגם(Mild Hybrid) מאפשר ל-A8 החדשה לשייט במהירויות שבין 55 ל-160 קמ"ש כשמנוע הבעירה הפנימית כבוי למשך עד 40 שניות. ברגע שהנהג לוחץ שוב על דוושת ההאצה, מערכת BAS מתניעה את המנוע בצורה מהירה וחלקה. המערכת מסייעת למנוע הבנזין גם בתחילת תנועה ובזמן האצה מלאה. 2018 אודי A8 החדשה - מפרט טכני מלא להורדה.
רשימת אבזור הבטיחות בדגם ארוכה ומרשימה וכוללת בלימה אוטונומית הפועלת בעת הצורך גם בצמתים, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת נהיגה אוטונומית בפקקים, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, תאורה אדפטיבית ועוד. בנוסף, מצוידת ה-A8 במצלמה היקפית 360 עם תצוגה פנימית 3D, חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם חיווי ויזואלי ומערכת המתריעה על שמירת מרחק חנייה מלפנים ומאחור מבוססת חיישן.
אודי A8 החדשה מבוססת על פלטפורמה מתקדמת המורכבת מ-58% אלומיניום ועושה שימוש נרחב בחומרים מתקדמים וקלים כגון מגנזיום וסיבי פחמן, לפי אודי היא קשיחה יותר ב-24% מזו של הדגם היוצא. עם אורך של 5,172 מ"מ, רוחב של 1,945 מ"מ, גובה של 1,473 מ"מ, אודי A8 החדשה ארוכה יותר ב-37 מ"מ מהדגם היוצא, צרה ב-4 מ"מ וגבוהה ב-13 מ"מ. כמו בדגם היוצא, ה-A8 החדשה תוצע בשתי גרסאות מרכב, A8 עם בסיס גלגלים של 2,998 מ"מ ו-A8L הארוכה עם בסיס גלגלים של 3,128 מ"מ (ואורך של 5,302 מ"מ).