ענק הרכב הסיני BYD מכריז על כניסה לשוק הרכב האירופי עם צי הרכבים החשמליים שלה. BYD מוכרת באירופה (וגם בישראל) בעיקר אמצעות האוטובוסים החשמליים שלה אך כעת החברה שואפת להיכנס גם אל שוק רכבי הנוסעים לצרכן הפרטי והיא תעשה את באמצעות הקרוסאובר החשמלי שלה טאנג (TANG), תחילה בשוק הנורבגי אך בהמשך בשאר השוק האירופי.
בשלב מאוחר יותר, BYD מתכננת להציג לשוק האירופי גם את צי המסחריות החשמלי שלה המתחיל מוואן מסחרי קל בסגנון הברלינגו, טרקטור חשמלי ועד למשאיות חלוקה חשמליות במשקלים של 7.5 ועד 19 טון.
כאמור, בשלב הראשון החברה תשווק את הקרוסאובר החשמלי שלה, BYD Tang EV600, שהוא דור שני לדגם המשווק גם בגרסת פלאג-אין חזקה - שלא תשווק באירופה. הטאנג הוא קרוסאובר 5-7 מושבים גדול יחסית עם אורך של 4.87 מטר ובסיס גלגלים של 2.82 מטר, דומה בגודלו לקיה סורנטו.
הדגם מצויד בסוללת ליתיום-יון בקיבולת גדולה יחסית של 82.8kWh המאפשרת לפי החברה טווח נסיעה של 520 ק"מ בתקן NEDC שזה אומר קרוב יותר לכ-400 ק"מ בתנאי אמת. הדגם משווק בשתי גרסאות, 600D עם שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 484 כ"ס המאפשרים לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.6 שניות ודגם הנעה קדמית בלבד עם מנוע חשמלי אחד בהספק של 242 כ"ס המאפשר לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.5 שניות. הדגם תוכנן מראש כרכב חשמלי כך שהסוללה מותקנת ברצפת הדגם.
שוק הרכב הנורבגי אמנם לא גדול במיוחד, כמחצית מזה הישראלי, אך זה שוק בו הרכבים הנמכרים ביותר הם רכבים חשמליים ופלאג-אין המהווים כמחצית משוק הרכב החדש.