קבוצת UMI, יבואנית שברולט בישראל, מודיעה על תחילת השיווק של גרסאות הקצה החזקות של מכונית השרירים שברולט קמארו, מדובר כמובן בדגמי קמארו SS - Super Sport עם 455 כ"ס ודגם הקצה קמארו ZL1 עם לא פחות מ-650 כ"ס. שתי גרסאות אלו מצטרפות אל גרסת הבסיס V6 עם 335 כ"ס של הקמארו ששווקה עד היום בישראל.
נתחיל מהמפלצת, קאמרו ZL1 מצוידת במנוע V8 בנפח של 6.2 ליטר שבעזרת מגדש-על מייצר הספק מרבי של 650 כ"ס ב-6,400 סל"ד ומומנט מרבי מפלצתי של 89.5 קג"מ המתקבל ב-3,600 סל"ד. הכוח אל הגלגלים האחוריים עובר דרך תיבת 10 הילוכים אוטו' המעבירה את הכוח אל דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית (eLSD), זה מספיק בכדי להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות.
זה כמובן רק חלק אחד ממה שה- ZL1 מציעה, לתיבת ההילוכים יש מנגנון בקרת יציאה מהמקום ויחס העברה סופי מקוצר, יש גם בולמים אדפטיביים עם הנמכת מרכב ומספר מצבי שיכוך לבחירת הנהג, יש בורר מצבי נהיגה עם מצב מסלול (גם בדגם SS) יש גם כיול שונה וקיצוני יותר למתלים ויש גם מערכת בלימה משודרגת מבית Brembo עם צלחות בלימה קדמיות בקוטר של 390 מ"מ מלפנים ו-365 מ"מ מאחור וקליפרים בעלי 6 בוכנות ו-4 בוכנות בהתאמה. הדגם נשען כסטנדרט על חישוקי "20 עם צמיגים קדמיים במידה של 285/30 ואחוריים במידה 305/30.
דגם ZL1 כולל בנוסף מראה קרבי ואגרסיבי יותר לפגושים מלפנים ומאחור, מלפנים נמצא גם כונסי אוויר גדולים יותר המיועדים לשיפור קירור המנוע, הבלמים ותיבת ההילוכים וכן מפצל זרימה בתחתית הפגוש. יש גם כנף אחורית בולטת יותר לשיפור כוח ההצמדה על הציר האחורי.
הקמארו ספור ספורט (SS) מצוידת באותו מנוע V8 אך ללא מגדש על ולכן היא "מסתפקת" בהספק מרבי של 455 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 62.6 קג"מ המתקבל ב-4,400 סל"ד. גם כאן המנוע משודך לתיבת 10 הילוכים אוטו' המעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים, אך עם יחס העברה קצת נמוך יותר וללא דיפרנציאל מוגבל החלקה. התוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של כ-4.0 שניות.
בכל הדגמים נמצא שפע של אבזור, כולל מולטימדיה "8 מקורית עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מפתח חכם עם התנעה מרחוק, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע של BOSE עם 9 רמקולים, דיבורית BT, משטח טעינה אלחוטי לסלולרי, חיישני חניה אחוריים ומצלמה אחורית, מראה מרכזית מבוססת מצלמה, ניטור שטח מת בצידי הרכב, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, תאורת אווירה ועוד. דגם ZL1 מקבל בנוסף מושבי ספורט של RECARO, דוושות בגימור מתכתי, גלגל הגה, דיפונים ומושבים בריפוד אלקנטרה ועוד. 2021 שברולט קמארו - מפרט טכני מלא להורדה.
אור קליין, סמנכ"ל מוצר ומכירות קבוצת UMI: "שברולט קמארו נחשב במשך עשרות שנים כאייקון אמריקאי, גרסאות הקצה שלו עברו שיפורים וכעת, בנוסף לכח הרב וחווית השיגור הן מתאימות גם לנהיגת מסלול וביצועים גבוהים. הבאתם לישראל היא חלק מהאסטרטגייה של UMI להכיר לקהל הישראלי את כל מנעד הדגמים של שברולט ודגמי הקצה האלה הם הראשונים מבין רשימה של דגמים ייחודיים שעתידים להגיע לישראל בשנה הקרובה".
2021 שברולט קמארו - מחירון:
קמארו 3.6 ליטר V6 אוטו' - 343,990 ₪
(בנוסף מוצעת חבילה אופציונלית בשווי 20,000 ₪ הכוללת שדרוג לחישוקים והצמיגים, בלמים ומערכת הקירור)
קמארו 6.2 ליטר V8 סופר ספורט אוטו' - 420,000 ₪
קמארו 6.2 ליטר V8 ZL1 אוטו' - 595,000 ₪