אודי חושפת את דגמי 2017 החדשה של ה- A5 קבריולט וה- S5 קבריולט הספורטיבית, זו האחרונה מצוידת במנוע בהספק של 354 כ"ס המספק נתון תאוצה של 5.1 שניות.
לאחר שהציגה מוקדם יותר השנה את ה- A5 קופה וה- A5 ספורטבק החדשות, אודי חושפת כעת את ה- A5 קבריולט, הגרסה הפתוחה שם הדגם והמתחרה בסדרה 4 קבריולט ומרצדס C קלאס קבריולט. בניגוד לסדרה 4 עם הגג הנפתח הקשיח ובדומה ל- C קלאס קבריולט, הגג הנפתח חשמלית עשוי אריג בעל מספר שכבות אותו ניתן לבחור במספר צבעים ופתיחתו, דורשת המתנה של 15 שניות (18 שניות לסגירה) וניתן לעשות זאת עד למהירות של 50 קמ"ש.
כמו ה- A5 קופה החדשה, גם ה- A5 קבריולט גדולה יותר מהדגם היוצא כאשר לאורך נוספו 47 מ"מ (4.67 מטר) ולבסיס הגלגלים נוספו 14 מ"מ (2.765 מטר). לפי אודי, ובזכות תכנון מושבים ייעודיים לדגם, מרווח הברכיים מאחור גדל ב-18 מ"מ. למרות הגידול במידות ובזכות שימוש נרחב יותר בחומרים מתקדמים, משקל הדגם קל יותר בכ-40 ק"ג בממוצע לעומת הדגם היוצא. לנפח תא המטען נוספו 60 ליטר משמעותיים לכדי נפח כולל של 380 ליטר – כאשר הגג סגור. דלת תא המטען חשמלית כסטנדרט וניתנת לפתיחה ללא מגע.
בתחום המנועים, אנחנו פוגשים את אותם המנועים שפגשנו בדגם הקופה כאשר עם תחילת השיווק באירופה היצע המנועים יכלול מנוע 2.0 TFSI בהספק של 252 כ"ס, 2.0 TDI בהספק של 190 כ"ס ו-3.0 V6 TDI בהספק של 218 כ"ס. לאחר תחילת השיווק יצטרפו עוד שני מנועים: 2.0TFSI בהספק של 190 כ"ס ו-3.0 V6 TDI בהספק של 286 כ"ס.
המנועים העדכניים מציגים שיפור ממוצע של 17% בהספק והפחתה ממוצעת של 22% בצריכת הדלק. את המנועים החלשים יותר ניתן לקבל עם הנעה קדמית ותיבת שישה הילוכים ידנית או 7 הילוכים כפולת מצמדים S-tronic, הדגמים החזקים יותר מצוידים בתיבת 8 הילוכים אוטו' ובהנעה כפולה כאופציה – סטנדרט בדגם הדיזל 3.0TDI.
לקוחות הרוצים יותר, יוכלו לבחור ב- S5 קבריולט החדשה המצוידת במנוע 3.0 TFSI המייצר הספק מרבי של 354 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ המתקבל בין 1,375 ל-4,500 סל"ד. המנוע המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטו' ולהנעת קוואטרו כפולה ומסוגל להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות, זאת לעומת 4.7 שניות בדגם S5 קופה או ספורטבק.
כמו בשאר דגמי אודי העדכניים, נוכל למצוא לוח מחוונים שהוא מסך "12.3 TFT עם תצוגה משתנה, מערכת MMI עם מסך מרכזי "8.3 הכוללת ממשק מורחב למכשירי אנדרואיד ואפל, טעינה אלחוטית Qi למכשירים סלולריים וכמובן, שלל מערכות נוחות ובטיחות מתקדמות כגון: בקרת שיוט אדפטיבית המאפשרת נהיגה אוטונומית בפקקי תנועה (עד 65 קמ"ש), מערכת בלימה אוטונומית, חניה אוטו', ניטור עצמים בשטח מת כולל תנועה חוצה מאחור ועוד.