יגואר F פייס תוכנן להתחרות בעיקר פורשה מקאן, הוא מצויד במנועים בהספקים של עד 380 כ"ס ויישא תג מחיר של החל מ-34 אלף פאונד בבריטניה.
יגואר הסירה אמש בתערוכת פרנקפורט את הלוט מעל יגואר F פייס (F-PACE), רכב הפנאי/קרוסאובר הראשון אי פעם של המותג שיתחרה החל מ-2016 מול אודי Q5, ב.מ.וו X3 ומרצדס GLC החדש, אך בעיקר מכוון להתחרות מול פורשה מקאן הספורטיבי.
יגואר F פייס מבוסס על הקונספט C-X17 אותו יגואר הציגה בתערוכת פרנקפורט הקודמת ב-2013. מוגדר ע"י יגואר כקרוסאובר ספורטיבי, יגואר F פייס החדש מבוסס על פלטפורמת האלומיניום החדשה של החברה אותה הוא חולק עם ה-XE סדאן החדשה, איתה הוא גם חולק גם את מגוון מנועי הבנזין והדיזל העדכניים של יגואר בהספקים של 180-380 כ"ס.
ליגואר F פייס אורך של 4,731 מ"מ, רוחב של 1,935 מ"מ, גובה של 1,652 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,874 מ"מ. למרות שהדגם לא מיועד ממש לשטח, הוא עדיין מציע מרווח גחון נאה של 213 מ"מ. נפח תא המטען בדגם עומד על 650 ליטר ועד ל-1,740 ליטר עם קיפול המושבים מאחור. בזכות פלטפורמה העושה שימוש ב-80% אלומיניום, דגם הבסיס 2.0 דיזל עם תיבה ידנית רושם על המאזניים משקל קל יחסית של 1,665 ק"ג.
היצע המנועים בדגם כולל בגזרת מנועי הבנזין את מנוע ה-3.0 ליטר V6 מגדש-על של החברה שיוצע בשני הספקים של 340 ו-380 כ"ס ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ ב-4,500 סל"ד. מנוע זה משודך כסטנדרט לתיבת 8 הילוכים אוטו' והנעה כפולה AWD. גרסת ה-380 כ"ס רושמת נתון תאוצה של 5.1 שניות 0-96קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש.
בגזרת מנועי הדיזל נמצא בדגמי הבסיס את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו דיזל אינג'ניום החדש בהספק מרבי של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 43.8 קג"מ בין 1,750-2,500 סל"ד. מנוע זה מוצע עם תיבת הילוכים ידנית והנעה אחורית או כפולה, עם תיבה אוטו' הדגם מוצע עם הנעה כפולה בלבד. מנוע זה מציע צריכת דלק משולבת (עם תיבה ידנית והנעה אחורית) של 20.4 ק"מ לליטר.
מעל מנוע זה נמצא את מנוע ה-3.0 ליטר V6 טורבו דיזל, עם הספק מרבי של 300 כ"ס ומומנט מרבי אדיר של 71.3 קג"מ ב-2,000 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 8 הילוכים אוטו' והנעה כפולה בלבד והוא מספק בדגם נתון תאוצה של 5.8 שניות 0-96 קמ"ש (80-120 קמ"ש ב-4.5 שניות בלבד) לצד צריכת דלק משולבת של 16.7 ק"מ לליטר.
בהמשך, יגואר תציע את הדגם עם מנוע האינג'ניום 2.0 ליטר טורבו החדש של החברה בהספק של 240 כ"ס שיוצע עם תיבת 8 הילוכים אוטו' והנעה אחורית ובעתיד הרחוק יותר גם עם מנוע 5.0 ליטר V8 מגדש-על בדגם הביצועים SVR.
דגמי ההנעה הכפולה מצוידים במערכת הנעה מתקדמת הכוללת מערכת חלוקת מומנט מתקדמת (IDD) שפותחה ע"י החברה עבור ה-F טייפ. המערכת לא נועדה לספק לדגם עבירות בשטח אלא לאזן בין אחיזה וביצועים לבין צריכת דלק כך שברוב הזמן המערכת מעבירה 100% מהמומנט לציר האחורי ובהתאם לצורך היא תעביר עד 50% מהמומנט לציר הקדמי.
למרות שהדגם לא נועד ממש לשטח, בעיקר בכדי לא להציב תחרות מבית לדגמי לנדרובר ריינג' רובר, הוא עדיין מצויד בבורר מצבי שטח אדפטיבי הפועל באופן אוטו' לטובת מעבר בשטחים מוגבלי אחיזה כגון בוץ ושלג.
יגואר F פייס מצויד בשפע של אבזור מתקדם, בתא הנוסעים נמצא מערכת מולטימדיה שתוצע בשני גדלים של 8" או "10.2ועם מעבד ארבע ליבות וזיכרון SSD. ביגואר מציינים שהמערכת אינטואיטיבית וקלה לתפעול, דבר שלא היה עם המערכות הקודמות של החברה. במקום לוח מחוונים סטנדרטי מותקן מסך HD בגודל של "12.3 עם תצוגה הניתנת לאפיון אישי. תצוגה עילית צבעונית תספק לנהג מידע בסיסי כגון מהירות, הכוונה של מערכת הניווט והצגה של מהירות הנסיעה המותרת בהתאם לתמרורים שבדרך. בנוסף לכך הדגם מצויד בשלל מערכות בטיחות מתקדמות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטו' עם זיהוי הולכי רגל ועוד.
כדגם המיועד לאנשים עם אורך חיים אקטיבי, יגואר עושה שימוש במפתח אליו מוצמד צמיד חכם עם שבב RFID. בכל פעם שהנהג יוצא מהרכב לפעילות ספורטיבית, כגון גלישה בים למשל, הוא יכול להשאיר את המפתח ברכב וללבוש את הצמיד שינעל/יפתח את הרכב.