מרצדס GLC החדש הוא המחליף של מרצדס GLK, מבוסס על מרצדס C קלאס החדשה ויתחרה בקרוב באודי Q5 וב-ב.מ.וו X3.
באירוע שנערך היום (ד') בשטוטגרט-גרמניה, מרצדס הסירה את הלוט מעל מרצדס GLC החדש, הקרוסאובר הקומפקטי של מרצדס המחליף את ה-GLK בדגם ובשם ומוכן יותר מבעבר להתחרות ב-X3 של ב.מ.וו ובאודי Q5 - שגם הוא יוחלף בקרוב בדגם חדש.
אמנם מדובר בדגם חדש לחלוטין, המבוסס על מרצדס C קלאס החדשה והחולק איתה את אותה פלטפורמת הנעה אחורית מודולרית, אך החידוש אולי המשמעותי ביותר בדגם הוא שלראשונה, הוא יוצע גם עבור מדינות בהן נוהגים בצד הלא נכון של הכביש, דבר שיאפשר למרצדס להגדיל משמעותית את מכירות הדגם.
עיצוב ה-GLC נשען על שפת העיצוב העדכנית של מרצדס ועבור הדגם מדובר בשיפור משמעותי לעומת עיצוב ה-GLK, אך בעוד המתחרים מציגים עיצובים "ספורטיביים" יותר, מרצדס נשארת נאמנה לעיצוב דמוי רכב שטח – לא GLA אקסטה לארג אלא מיני GL. לפי מרצדס, המראה של רכב שטח מגובה ביכולת נסיעת שטח גבוהה יותר מהמתחרים הישירים. תא הנוסעים של הדגם נלקח ישירות מה-C קלאס ועבור הדגם זה אומר שהוא מציב תחרות קשה לאודי ו-ב.מ.וו.
עם תחילת השיווק באירופה בחודשים הקרובים, מרצדס תציע את ה-GLC עם שלושה מנועים, שני מנועי דיזל ומנוע בנזין אחד. דגם GLC 200d מצויד במנוע 2.1 ליטר טורבו דיזל בהספק מרבי של 168 כ"ס המספיק לנתון תאוצה של 8.3 שניות ועם צריכת דלק משולבת של 19.8 ק"מ לליטר ודגם GLC 250d מצויד בגרסת 201 כ"ס של אותו המנוע המספיק לנתון תאוצה של 7.6 שניות 0-100 קמ"ש ועם צריכת דלק משולבת של 19.8 ק"מ לליטר. דגם הבנזין GLC 250 מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 211 כ"ס המספיק לנתון תאוצה של 7.3 שניות 0-100 קמ"ש ועם צריכת דלק משולבת של 15.2 ק"מ לליטר.
בשוק האמריקאי, ה-GLC יוצע בתחילה בדגם אחד, GLC 300, עם מנוע 2.0 טורבו 245 כ"ס. כל גרסאות הדגם משווקת כסטנדרט עם תיבת 9 הילוכים אוטו', אין אופציה לתיבה ידנית, והנעה כפולה 4MATIC, דגם ה-GLC 300 יוצע בארה"ב עם אופציה להנעה אחורית בלבד.
קצת לאחר תחילת השיווק, מרצדס תציע את ה-GLC החדש גם בגרסה היברידית פלאג-אין – GLC 350e. גרסה זו תשלב בין מנוע 2.0 טורבו 211 כ"ס למנוע חשמלי בהספק של 114 כ"ס ולתיבת 7 הילוכים אוטו'. לפי מרצדס, טווח הנסיעה החשמלי של הדגם עומד על 32 ק"מ ופליטת ה-CO2 על 60 גרם/ק"מ בלבד. עוד בהמשך, מרצדס תציג גרסה ספורטיבית לדגם, GLC 450AMG, שתוצע עם מנוע V6 בהספק של 306 כ"ס ורק בעתיד הרחוק יותר אולי תוצע גרסת AMG מלאה עם מנוע V8 טווין-טורבו. במהלך 2016, מרצדס צפויה להציג את גרסת הקופה של הדגם שתתחרה ב-X4 של ב.מ.וו ואשר הוצגה כקונספט בתחילת השנה.
מרצדס ציידה (כאופציה) את ה-GLC בקפיצי אוויר המאפשרים את הגבהת המרכב ב-30 מ"מ או 50 מ"מ עבור נהיגת שטח וכן הנמכת המרכב ב-15 מ"מ לטובת נהיגה מהירה באוטוסטרדה. בנוסף לכך ניתן למצוא אבזור כגון תאורה ראשית אדפטיבית בטכנולוגיית LED, שלל מערכות בטיחות מתקדמות ועוד.
ה-GLC החדש מרווח יותר לנוסעים בכל הממדים עם תוספת של 57 מ"מ למרווח הרגליים מאחור ותוספת של כ-60 מ"מ מלפנים ו-30 מ"מ מאחור למרווח המרפקים והכתפיים. נפח תא המטען בדגם גדל בכ-50 ליטר לעומת ה-GLK ועומד בדגם על 580 ליטר, 1,600 ליטר עם קיפול המושבים מאחור. לדגם מידות של : 4,656 מ״מ אורך, 1,890 מ״מ רוחב, 1,638 מ״מ גובה ובסיס גלגלים של 2,873 מ״מ.