קאדילק CTS החדשה מוצגת בתערוכת ניו יורק. עם ממדים שגדלו, משקל שירד, תא נוסעים איכותי במיוחד, עיצוב מרשים ומנועים מודרניים וחזקים כולל V6 טווין-טורבו עם 420 כ"ס, היא נולדת מחדש ומתחרה ישירות במכוניות הסאלון מגרמניה.
הדור הראשון של קאדילק CTS שהוצג בשנת 2002, היה זה שהחל את המהפכה שעוברת על קאדילק בעשור האחרון. מיצרנית ספינות רכות ומשעממות, ויזואלית ולנהיגה, שהתחבבו בעיקר על הפנסיונרים של מיאמי, לקחה לראשונה ה-CTS את קאדילק למקום בו העיצוב, האיכות וההנאה מנהיגה הם חלק מה-DNA החדש של החברה ולראשונה, לפחות בשוק האמריקאי, קאדילק הצליחה עם ה-CTS להציב סוג של תחרות ומענה לשליטה הבלתי מעורערת עד אז של השלישייה הגרמנית, אודי, ב.מ.וו ומרצדס.
הדור השלישי והחדש של ה-CTS, המוצג כעת בבכורה עולמית בתערוכת ניו יורק, לוקח את הדגם צעד אחד קדימה ונולד מחדש כמכונית סאלון לכל דבר ועניין זאת שלא כמו שני הדורות הקודמים שהיו סוג של דגם ביניים בין מכוניות הספורט סדאן כדוגמת ב.מ.וו סדרה 3 (בעיקר בתחום המחיר) לבין מכוניות הסאלון כדוגמת ב.מ.וו סדרה 5 (בעיקר בתחום המידות).
עם כניסתה של ה-ATS החדשה כמתחרה ישירה לסדרה 3, קאדילק CTS החדשה יכולה להציע מידות גדולות מבעבר עם אורך של 4,966 מ"מ (127 מ"מ +), רוחב של 1,833 מ"מ (11 מ"מ -), גובה של 1,454 מ"מ(19 מ"מ -) ובסיס גלגלים של 2,911 מ"מ (31 מ"מ +).
למרות הגידול במידות, בזכות שימוש נרחב באלומיניום במרכב המכונית, למשל הדלתות שעשויות מאלומיניום, קאדילק CTS החדשה קלה בכ-100 ק"ג מהדגם היוצא (משקל בסיס של 1,640 ק"ג) והיא קלה מרוב המתחרות הישירות שלה.
קאדילק CTS החדשה: מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
קאדילק תשווק את ה-CTS החדשה עם שלושה מנועי בנזין בהספקים של בין 272-420 כ"ס. המנועים ישודכו לתיבת 6 או 8 הילוכים אוטו' שיעבירו את הכוח לגלגלים מאחור או לכל ארבעת הגלגלים כאופציה (הנעה כפולה בדגמים החלשים בלבד). בשנה הבאה, קאדילק תחשוף את גרסת העל, CTS-V, הצפויה להציע הספק של כ-600 כ"ס.
קאדילק CTS טורבו 2.0: מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 272 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 40.77 קג"מ בין 1,700-5,500 סל"ד. דגם זה מוצע עם תיבת 6 הילוכים אוטו' בלבד. קאדילק לא מפרסמת את נתוני הביצועים בדגם זה. צריכת דלק:8 ק"מ לליטר עירונית ו-12.7 ק"מ לליטר בינעירונית.
קאדילק CTS V6 3.6: מנוע 3.6 ליטר V6 אטמוספרי בהספק של 321 כ"ס ב-6,800 סל"ד ומומנט מרבי של 38.0 קג"מ ב-4,800 סל"ד. דגם זה מוצע עם תיבת 8 הילוכים אוטו' בדגם RWD ו-6 הילוכים אוטו' בדגם AWD. קאדילק לא מפרסמת את נתוני הביצועים בדגם זה. צריכת דלק:8 ק"מ לליטר עירונית ו-11.9 ק"מ לליטר בינעירונית.
קאדילק CTS טורבו V6 3.6: מנוע 3.6 ליטר V6 כפול מגדשי טורבו בהספק של 420 כ"ס ב-5,750 סל"ד ומומנט מרבי של 59.4 קג"מ בין 3,500-4,500 סל"ד. דגם זה מוצע עם תיבת 8 הילוכים אוטו' בלבד. דגם זה יאיץ מעמידה ל-96 קמ”ש ב-4.6 שניות בלבד. צריכת דלק:7.2 ק"מ לליטר עירונית ו-10.6 ק"מ לליטר בינעירונית.
הערה: נתוני צריכת הדלק הם לפי ארגון EPA האמריקאי, נתונים המחמירים יותר מאלו האירופאים. לדוגמה, ב.מ.וו 535i עם 306 כ"ס רושמת באירופה צריכה משולבת של 12.3 ק"מ לליטר ואילו לפי ה-EPA היא בעלת צריכת דלק משולבת של 10.2 ק"מ לליטר, הפרש של 20%!.
קאדילק לא מסתירה את העובדה שהמתחרה אליה היא הישירה מבט בזמן הפיתוח היא סדרה 5 של ב.מ.וו, המוזכרת מספר פעמים לא קטן בהודעה לעיתונות שקאדילק פרסמה. לשם כך, כל דגמי ה-CTS כבר החל מרמת הבסיס, מצוידים בבולמים אדפטיביים (Magnetic Ride Control) המאפשרים שליטה רבה יותר במרכב המכונית לטובת התנהגות כביש חדה יותר. בזכות השימוש הנרחב באלומיניום, בקאדילק מציינים שחלוקת המשקל של הדגם עומדת על 50/50, כמו בסדרה 5.
בנוסף לכך, דגם V6 טורבו מוצע עם חבילת Vsport הכוללת חישוקי "18 או "19 עם צמיגים רחבים יותר מאחור, היגוי מהיר יותר, בלמי ברמבו, מערכת קירור משודרגת, מצב מסלול בבורר מצבי הנהיגה, כיול מתלים ספורטיבי ודיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית.
תא הנוסעים של ה-CTS מעוצב באופן המוכר לנו משאר דגמי קאדילק החדשים כגון ה-ATS וה-SRX והוא מרווח משמעותית מהדגם היוצא. בתחום האבזור, הדגם מקבל לראשונה את מערכת המולטימדיה והמידע CUE החדשה של קאדילק. המערכת כוללת מסך מרכזי "8 HD. כאופציה, ניתן לבחור בשדרוג המערכת כולל מסך LCD בגודל "12.3 במקום לוח המחוונים האנלוגי, מה המאפשר לנהג לבחור בין שלל אפשרויות תצוגה של המחוונים והמידע המוצגים על גבי המסך.
בתחום הבטיחות, קאדילק CTS החדשה מוצעת עם 10 כריות אוויר ומגוון מערכות בטיחות כסטנדרט או כאופציה. בין היתר ניתן למצוא מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על התנגשות לפנים אחור כולל בלימה או האצה בהתאם לצורך, התראה על עצמים בנקודות מתות, התראה על סטייה מנתיב הנסיעה, תאורה ראשית אדפטיבית ועוד.
קאדילק CTS החדשה תגיע לישראל במהלך 2014 ותצטרף אל ה-ATS החדשה ששיווקה בישראל החל בחודשים האחרונים.