את הפרטים הטכניים על הקונה EV החדש יונדאי תחשוף בימים הקרובים, עד אז היא מספקת לנו סרטון המציג את העיצוב החיצוני והפנימי של הקונה החשמלי. את שאר גרסאות הדגם יונדאי חשפה בחודש שעבר ועליהן תוכלו לקרוא בהרחבה בקישור.
כמו בדגם הנוכחי, גם הפעם לגרסה החשמלית מראה קצת שונה מזה של שאר גרסאות הדגם, בעיקר עיצוב הפגוש הקדמי שלא צריך להכיל מצנן גדול עבור מנוע הבנזין. בנוסף נמצא שימוש מורחב יותר באלמנט "הפיקסלים" כקישוט על הפגושים מלפנים ומאחור. הגרסה החשמלית משלימה את הבידול החיצוני גם באמצעות עיצוב ייחודי לחישוקי הגלגלים.
יונדאי קונה החדש הוא EV First, כלומר רכב שהתכנון שלו נעשה במחשבה על רכב חשמלי. ביטוי לכך אנחנו מוצאים בעיקר בתא הנוסעים של הדגם המציג תכנון, אווירה, צבעים וחומרים בהשראת האיוניק 5. את אווירת המיניוואן המאפיינת את האיוניק 5 ומעניקה לתא הנוסעים תחושה אוורירית ומרווחת במיוחד נמצא גם בקונה החדש, באין אם בשילוב הצבעים הבהירים, הקונסולה הנמוכה בין המושבים, מוט ההילוכים שעבר להגה לטובת תוספת אחסון, הרצפה השטוחה או המושב האחורי הרחב במיוחד שנמתח ממש עד קצה השלדה.
הקונה החדש הוא רכב גדול משמעותית מהדגם היוצא ועם אורך של 4,355 מ"מ, רוחב של 1,820 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,660 מ"מ הוא ארוך יותר בכ-150 מ"מ מהדגם הנוכחי ועם תוספת נכבדה של 60 מ"מ לבסיס הגלגלים. תוסיפו לזה גם תא מטען גדול יותר והקונה הפך מקרוסאובר עירוני לקרוסאובר משפחתי כגון מאזדה CX-30 ועוד.
הקונה היוצא שווק עם שתי גרסאות הנעה חשמליות, זו הבסיסית עם מנוע חשמלי 136 כ"ס ו-40.2 קג"מ וסוללה בקיבולת של 39.2kWh המאפשרת טווח של 305 ק"מ וזו הבכירה עם מנוע חשמלי 204 כ"ס ו-40.2 קג"מ וסוללה בקיבולת של 64kWh המאפשרת טווח של 484 ק"מ.
סביר להניח כי גם הקונה החדש ישווק בשתי גרסאות, אנחנו לא יודעים לומר עדיין מה תהיה הגרסה הבסיסית אך זו הבכירה צפויה להיות זהה למוכר לנו מהנירו החשמלי וזה אומר מנוע חשמלי חדש בהספק של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 26 קג"מ יחד עם סוללה בקיבולת של 64.8kWh. טווח הנסיעה צפוי להישאר על כ-484 ק"מ.