אחת הבעיות עם טסלה היא שיש לה כת שלמה של מעריצים מאחוריה ויותר מכך, מרבית האתרים והסוקרים מחזיקים בפועל מניות של החברה ולכן יש להם אינטרס להציג רק את ההצלחות של החברה ולא את הדברים הפחות חיוביים. זה גם המקרה בכל הקשור למערכת הנהיגה האוטונומית FSD של החברה, אם תכנסו ל- Youtube ותחפשו סרטוני נהיגה של המערכת בגרסת Beta המתקדמת, תראו בעיקר הצלחות של המערכת.
מה קורה כאשר מי שהוא לא מעריץ של החברה בוחן את המערכת והנסיעה מתבצעת בתנועה עירונית טיפוסית? המצב פחות מזהיר והמערכת מבצעת שלל טעויות ומתנתקת דווקא במצבים מורכבים או מסוכנים בהם אנחנו נרצה כי המערכת תפעל ולא תעביר תתנתק ותעביר את האחריות לנהג.
אשתקד, טסלה החליטה כי היא תבסס על מערכת הנהיגה האוטונומית שלה רק על בסיס ראייה (Tesla Vision), כלומר על בסיס מצלמות בלבד, לזאת עומת שאר תעשיית הרכב שבחרה בשילוב של מצלמות עם חיישני רדאר וחיישני LiDAR המייצרים עבור המערכת מפת 3D של הסביבה בה המכונית נוסעת. במקרה זה עולה השאלה על תפקוד מערכת FSD במזג אוויר סוער, עוד תחום בו נרצה כי המערכת תהיה בטוחה יותר מנהג אנושי.
יחד עם העובדה הברורה כי עדיין נדרשת הרבה עבודה בכדי להביא את המערכת לרמה הנדרשת לנהיגה אוטונומית מלאה, זה עדיין מדהים לראות את מערכת FSD בפעולה ואת היכולת שלה לנהג את הרכב גם במצבים מורכבים בהם הנהג הממוצע תמיד נכנס ללחץ כמו חציית צמתים לא מרומזרים ובכלל, צריך לזכור שיש קהל עצום של אנשים שפשוט שונאים לנהוג, חוששים לנהוג או לא מסוגלים לנהוג ועבורם, מערכת מסוג זה היא משנת חיים.