מגזין הרכב הבריטי לקח What Car? לקח שתי מכוניות חשמליות ושני דגמי בנזין מקבילים והשווה את עלות הנסיעה בין הרכבים, באופן מפתיע למדי עלות הנסיעה ברכב הבנזין הייתה זולה יותר, זאת כאשר מחיר ליטר בנזין במבחן עמד על 8.11 ₪ ועלות טעינה ציבורית מהירה על 2.81 ₪ לכל kWh.
הרכבים שהשתתפו במבחן הם ב.מ.וו i4 החשמלית בדגם M50 הבכיר ומולו הוצבה ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה בדגם הביצועים M440i המצויד במנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו והנעה כפולה xDrive. בדרך חזרה המכוניות הוחלפו בפיג'ו 208 עם מנוע 1.2 ליטר טורבו ותיבת הילוכים ידנית שהתמודדה מול פיג'ו e-208 חשמלית. קחו בחשבון שפיג'ו e-208 שבמבחן היא מהדגם הנוכחי ולא מהדגם המשופר והחסכוני יותר שהוצג לאחרונה.
כמובן שיש לקחת בחשבון מספר נתונים. רכבים חשמליים עדיין לא מצטיינים בחיסכון באנרגיה בנסיעה בכביש המהיר זאת לעומת רכבי בנזין המצוידים בתיבה מרובת הילוכים המאפשרת למנוע לפעול בסל"ד האידיאלי לצריכת אנרגיה במהירויות של כביש מהיר. אם המבחן היה כולל נסיעה עירונית משמעותית, אין ספק שידם של הרכבים החשמליים הייתה על העליונה, ובהפרש משמעותי.
המבחן חביב אך הוא מעלה כאן שאלה משמעותית ומעניינת יותר. מרבית הרוכשים העתידיים של רכב חשמלי לא יוכלו ליהנות מעמדת טעינה ביתית צמודה, כלומר הם יאלצו לשלם תעריף גבוה יותר משמעותית של עמדה ציבורית. ההפרשים בעלות הטעינה הציבורית לעומת הביתית בישראל נעים כיום בין פי 2 עד פי 4. בדלק כולם משלמים את אותו התעריף, איך הציבור, רשויות המס ורגולטורים יתמודדו עם הפרדוקס וחוסר השוויון הזה? שאלה טובה.