בחודש אוקטבר 2022 טסלה הכריזה כי היא תפסיק לצייד את הרכבים שלה בחיישנים אולטראסוניים ובמקום זה היא תסתמך על מערך המצלמות של הדגם (Tesla Vision) גם כחשייני החניה של הדגם. למרות ההכרזה טסלה עדיין לא הייתה מוכנה עם עדכון תוכנה לנושא ולכן חלק מהלקוחות שקיבלו רכבים ללא חיישנים אולטראסוניים נאלצו להסתדר ללא חיישני חניה למשך מספר חודשים.
כאשר כבר הגיע עדכון התוכנה, הלקוחות גילו כי כן, עקרונית ניתן לעשות שימוש במצלמות כתחליף לחיישני חניה אך בשל מיקום המצלמות בטסלה, במיוחד זו הקדמית עם שטח מת רב בקדמת הדגם, המערכת פשוט לא מסוגלת לתפקד באופן אמין ומדויק כמו חיישני אולטראסוניים. בעיה נוספת היא חוסר היכולת של המצלמה הקדמית לקלוט עצם שהונח לפני הרכב לאחר החניה אשר נמצא בשטח המת של המצלמה, במקרה זה המכונית פשוט כלל לא תוכל לזהות שיש לפניה מכשול, שגם יכול להיות כלב שהתיישב לפני הרכב ועוד.
טסלה תשפר כנראה את המערכת עם הזמן אך היא לעולם לא תוכל להתגבר על העבודה שלמצלמה הקדמית יש שטח מת של כמה מטרים מקדמת הרכב. המהלך הזה של טסלה נעשה כמובן כדי לחסוך זמן ועלויות ייצור אך בשורה התחתונה הוא פוגע בלקוח הסופי שמצפה לחיישני חניה מהסוג הישן והטוב שכבר עובדים שנים רבות עם אפס תקלות.
בקרוב נוכל לגלות האם טסלה חזרה בה או מצאה איזה פתרון מקורי אחר כאשר היא תחשוף את מתיחת הפנים לדגמי המודל 3. השמועות אומרות שטסלה תחזור לעשות שימוש ברדאר קדמי במודל 3 המחודשת, עוד רכיב שטסלה הסירה מהרכבים שלה בכדי להסתמך על ראייה בלבד, ורדאר במיקום הנכון בהחלט יכול לשפר משמעותית את היכולות של המצלמות לשמש כחיישני חניה.