לאור גידול משמעתי ברווחים ובמכירות, סובארו שואלת את עצמה האם לגדול ולהתחרות במותגי המיינסטרים או להישאר בנישה של רכבים שונים וייחודיים.
מאז 2012 , עם תחילת השיווק של האימפרזה החדשה, ה-XV החדש וכמובן הפורסטר החדש והמאוד מצליח (וגם מאוד מוצלח יש לומר), סובארו שילשה את ההכנסות שלה, שווי המנייה שלה גדל פי 5 והרווח התפעולי שלה הוא מהגבוהים בתעשיית הרכב עם 12.7% (הממוצע לרוב עומד על 6-7% בלבד). בהחלט תקופה טובה עוברת על סובארו שנשארת נאמנה לפילוסופיית הרכבים שלה כבר כמה עשורים.
מרבה נכסים מרבה דאגות? עם הגידול במכירות וברווחים, בעלי הרוב במניות סובארו: FHI -Fuji Heavy Industries המייצרת את מכוניות סובארו והמחזיקה ברוב המניות וטויוטה המחזיקה ב-17% מ-FHI, החלו לאחרונה בסבב דיונים של "מה עושים עם כל העושר הזה" ובמילים אחרות, האם סובארו תמשיך באותו נתיב ותייצר את אותם רכבי נישה לפי אותה פילוסופיה יקרה של מנועי בוקסר והנעה כפולה מתקדמת או שתחל בנוסף לייצר גם רכבי מיינסטרים, בעיקר לשווקים מתפתחים כגון הודו, ברזיל וכו', שם נמצא כיום הכסף הגדול ורעב למכוניות חדשות.
"אנחנו עומדים בפני נקודת מפנה חשובה", אמר נשיא FHI, יוסוקאי יושינאגה. “אנחנו לא צריכים להסתכל רק על הכמות, אנחנו צריכים לייצר מכוניות שרק סובארו מסוגלת לייצר, מכוניות שהן קצת יותר יקרות ורווחיות מאלו של המתחרים".
"ישנם אנשים בחברה הרוצים לייצר רכבי מיינסטרים או רכבים זולים ופשוטים יותר, אך האם זה הכיוון הנכון עבור סובארו", הוסיף נשיא החברה. “אנחנו לא יצרן שיכול לגדול כמו טויוטה ואפילו אם היינו יכולים, שינוי כזה אומר שסובארו פשוט תחדל מלהיות סובארו".
מי שלא נהג בסובארו מודרנית (ובמיוחד בפורסטר החדש) עם הנעה כפולה, מנוע בוקסר ותיבה רציפה, עלול לחשוב שסובארו היא חברה שדורכת במקום עם מתכון שלא השתנה ועיצובים לא מרגשים, אך כמו הסלוגן של החברה "תנהג, תבין" אין ספק שלמכוניות סובארו יש אופי ייחודי שאין לאף אחת מהמתחרות שלה בזכות הנדסה/פילוסופיה השמה את הנוחות והנינוחות של הנהג והנוסעים לפני כל השאר.
גם מבלי להיכנס לסגמנטים חדשים, סובארו מתכננת להגיע ליעד מכירות של 1,000,000 מכוניות עד שנת 2016. את שנת 2012, סובארו סיימה עם מכירות של כ-720,000 מכוניות ולשם ההשוואה בלבד, טויוטה תסיים את 2013 עם מעל ל-10 מיליון מכוניות.