מבט קצר על קיר הצמיגים החדשים בכל צמיגייה (פנצ'רייה) ממוצעת יראה לכם כמו הרבה שחור וכמה פסים צבעוניים ודקים על היקף הצמיגים. אם תחפשו תשובה למהות הפסים האלו ברשת תמצאו אלף ואחת הסברים, שזה קשור לתקן אירופאי, להרכב החומרים שבסוליה, לבדיקת האיזון של הצמיג וכו'. הסברה הרווחת היא כי אותם פסים פשוט נועדו לציין כי מדובר בצמיג חדש. במידה מסוימת זה נכון שכן המצאות הפסים על הצמיג יכולה להעיד כי מדובר בצמיג שלא נעשה בו שימוש, אותם פסים נעלמים לאחר נסיעה ארוכה אחת או שתיים, אך זו כלל לא מטרתם ובכל מקרה, יש לא מעט צמיגים חדשים לחלוטין שלא תמצאו בהם את אותם פסים צבעוניים.
אם כך, מה המטרה של אותם פסים צבעוניים? לאותם פסים צבעוניים על סוליית הצמיג ישנה משמעות עבור יצרן הצמיגים בלבד והיא משתנה בין יצרן ליצרן ואף בין פס ייצור אחד לשני של אותו יצרן. אין להם כל משמעות עבור הצרכן הסופי, גם לא בכדי לדעת האם הצמיג לא עבר כל שימוש שכן כאמור, בחלק מהצמיגים החדשים כלל לא תמצאו את אותם פסים.
המטרה העיקרית של של אותם פסים היא פשוט זיהוי מהיר של צמיג מדגם ומידה מסוימת בפס הייצור או ליתר דיוק, זיהוי מהיר בשלב האחסון והמשלוח. על אותו פס ייצור מייצרים מספר מידות שונות לדגם צמיג מסוים, דפוס הפסים השונה לכל מידה מאפשר זיהוי מהיר של צמיגים במידות זהות מבלי שיש צורך להסתכל על מידת הצמיג המוטבעת על דופן הצמיג. באותה המידה, הפסים האלו מאפשרים לצמיגייה למיין במהירות משלוח צמיגים שזה עתה קיבלה. במקרה של צמיגים הנשלחים ישירות ליצרן הרכב, לא פעם יצרני הצמיגים מוותרים על אותם פסים צבעוניים.
הגומי נצבע באותם פסים בשלב הסופי של הכנת השכבה שבהמשך תהליך הייצור תשמש כסוליה של הצמיג כך שאותם פסים מאפשרים בנוסף לוודא כי נעשה שימוש בסוליה המתאימה לצמיג הנכנס לתהליך ההרכבה.
מדוע פשוט לא להדפיס את מידת הצמיג גם על סוליית הצמיג? ישנים יצרנים שעושים זאת בדיוק כך אבל קידוד באמצעות צבעים ודפוס שונה מאפשר זיהוי קל ומהיר יותר של צמיג שונה בין אוסף ענק של צמיגים זהים.