כאשר מרצדס הציגה בחודש מרץ האחרון את ה-E קלאס המחודשת, היא חשפה במקביל את גלגל ההגה החדש והמתקדם של החברה הכולל חיישני מגע ומשטחי מגע. מרצדס הציגה למעשה שני הגאים, אחד עבור הדגמים הרגילים ואחר מיוחד עבור דגמי הביצועים AMG.
מרצדס גאה בגלגל ההגה החדש והטכנולוגי שלה והיא יצרה עבורנו סרטון חביב המציג בסדר כרונולוגי את היסטוריית ההגאים של החברה, החל מהידית הפשוטה ששימשה להיגוי אב הטיפוס לרכב המנועי הראשון שקרל בנץ הציג בשנת 1886, כלי התחבורה הממונע הראשון שזכה לכינוי מכונית (automobile), ועד לגלגל ההגה המתקדם של ה-E קלאס החדשה. גם הכרכרה הממונעת של גוטליב דיימלר ו- וילהלם מייבאך, שהוצגה קצת מאוחר יותר באותה השנה, לא עשתה שימוש בגלגל הגה סטנדרטי אלא במוט היגוי פשוט. וכן, כל השמות האלו הם מה שאנחנו מכירים כיום כמותג מכוניות היוקרה מרצדס-בנץ שהיא חטיבת מכוניות הנוסעים של חברת האם דיימלר.
היגוי באמצעות גלגל כפי שאנחנו מכירים כיום הוצג לראשונה ע"י מהנדס צרפתי בשנת 1894 במה שנחשב למרוץ המכוניות הראשון בעולם - ראלי פריז-רואן. הרכב של אותו מהנדס (Panhard & Levassor) עשה שימוש במנוע 4.1 כ"ס של דיימלר. מספר שנים לאחר מכן, גם דיימלר החלה לעשות שימוש בגלגל הגה במקום מוט היגוי.
בשנת 2016, עם מתיחת הפנים ל-S קלאס הנוכחית שתוחלף בקרוב, מרצדס הציגה לראשונה את גלגל ההגה הראשון שלה לעשות שימוש בכפתור מגע רב תפקודי, שניים במספר, החלקה של האצבע על הכפתור, במאוזן או במאונך, מאפשרת שליטה על מערכת המולטימדיה. גלגל ההגה החדש של מרצדס כבר מבוסס 100% על משטחי מגע ובנוסף, הוא מצויד במשטחים קפסטיביים על ההיקף (אחת בחזית ואחת מאחור) בכדי לוודא שהנהג אוחז בגלגל ההגה.
גלגל ההגה החדש של מרצדס תוכנן מתוך מחשבה על נהיגה אוטונומית בעידן הנוכחי, כלומר עדין של מערכות נהיגה סמי-אוטונומיות בו הנהג עדיין חייב להיות בשליטה מלאה על הרכב, כלומר אוחז בגלגל ההגה, גם אם מערכות הרכב מבצעות את כל מטלת הנהיגה באותו הרגע. בכדי לוודא שהנהג אכן אוחז בגלגל ההגה המערכות כיום עושות שימוש בחיישני הזווית של גלגל ההגה ובהתנגדות שחשה מערכת תגבור ההיגוי החשמלי (גם בזמן נסיעה בקו ישר אנחנו מבצעים מאות תיקוני היגוי קלים). הבעיה בשיטה הזו היא שהיא לא מספיק מדויקת ונדרשות מספר שניות בכדי לוודא את מצב האחיזה בהגה ואף יצרן לא רוצה לספק לנהג התראה שגויה הגוררת בסופו של דבר, לאחר התראה הקולית, לניתוק של מערכות הנהיגה האוטונומיות שלא לצרוך. מסיבה זו מרצדס הוסיפה לגלגל ההגה משטחים קפסטיביים כך שמערכות הנהיגה כבר לא צריכות "לנחש" האם הנהג אכן אוחז בגלגל ההגה.
משטחי המגע לשליטה על מערכת המולטימדיה (מימין) ומערכות הבטיחות המתקדמות והנהיגה (משמאל) מנטרים כל הזמן את מיקום האצבעות של הנהג על המשטח ולפי מרצדס, הם תוכננו כך שיוכלו לפעול גם אם הטמפרטורה בחלל תא הנוסעים עומדת על 100 מעלות צלזיוס. תכנון גלגל הגה הוא תורה שלה בפני עצמה ובמרצדס מציינים כי גלגל ההגה אחראי יותר מכל על התחושה של הנהג כלפי הרכב, גלגל הגה בקוטר, בעובי, בעיצוב או מהחומרים הלא נכונים יכולים לגרום לנהג שלא לאהוב את הרכב.