CATL הסינית, יצרנית הסוללות לרכבים חשמליים הגדולה בעולם המספקת סוללות, בין היתר, גם לטסלה סין, מכריזה על הדור החדש של הסוללות/מארזים שלה בשם "Qilin". מדובר בדור השלישי של טכנולוגיית CTP של החברה עם נצילות נפחית של 72% (תכלס תאי סוללות לעומת נפח המארז הכולל), צפיפות אנרגטית של עד 255Wh לקילוגרם ובשורה התחתונה, מדובר במארז שיוכל לפי החברה לספק טווח נסיעה של 1000 ק"מ בטעינה אחת.
טכנולוגיית CPT- Cell to Pack היא טכנולוגיה בה תאי הסוללות הם חלק בלתי נפרד מהמארז כך שאין שימוש במודלים המכילים מספר תאי סוללה ומחברים למודלים אחרים, הדילוג על המודל מאפשר כמובן להגדיל את הנצילות הנפחית ואת הצפיפות האנרגטית של המארז, זה לדוגמה מה שטסלה החלה לעשות עם סוללות 4680 שלה וגם יצרנים נוספים החלו להציג מארזים מסוג זה המאפשרים לקבל את אותה קיבולת על מארז סוללה קטן יותר וקל יותר או לחילופין, להגדיל את הקיבלות במה שניתן להכניס לשטח האפשרי בתחתית המרכב.
CATL טורחת לציין בכך שהמארז שלה יעיל יותר מזה של טסלה עם סוללות ה-4680 החדשות של החברה ולפי CATL על אותה כימיה של תאים וגודל מארז, מארז CTP 3.0 החדש של החברה מספק כ-13% יותר אנרגיה ממארז זהה של טסלה עם סוללות 4680.
תכנון מוקפד של מערכת קירור אקטיבית מאפשר לפי החברה להשיג טעינה מהירה בהספק של עד 4C לכל תא כך שטעינה של 10% עד 80% אורכת 10 דקות בלבד, זמן הטעינה הקצר ביותר בו נפגשנו עד היום. אותה מערכת קירור מאפשרת גם לחמם בצורה מהירה יותר את התאים בימים קרים במיוחד. למערכת בקרת טמפרטורה יעלה יש כמובן גם השפעה על הבטיחות ועל אורך החיים של התאים במארז.
את מארז Qilin החדש ניתן לצייד בסוללות LFP בצפיפות אנרגטית של 160Wh לקילוגרם או בסוללות ליתיום-יון בצפיפות אנרגטית של 255Wh לקילוגרם. המארז החדש יהיה זמין לשימוש החל משנת 2023.