רנו השיקה היום (ה') בתערוכת הרכב של בריסל את הגרסאות ההיברידיות E-TECH לרנו קליאו החדשה, שהושקה היום בישראל, ולרנו קפצ'ור החדש שהוצג לפני חמישה חודשים. הקליאו מצוידת במערכת הנעה היברידית רגילה ואילו הקפצ'ור במערכת הנעה היברידית פלאג-אין. אל שני דגמים אלו רנו תצרף השנה גם גרסת פלאג-אין למגאן, אותה היא תציג בתערוכת ז'נבה הקרובה (מרץ 2020) יחד עם מתיחת הפנים לדגם.
מערכת E-TECH מתבססת לפי רנו על הידע הרב שהיא צברה בפיתוח מערכות הנעה היברידיות לרכבי פורמולה 1. המערכת משלבת בין מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי, שפותח ע"י רנו במיוחד עבור שימוש בהנעה היברידית, שני מנועים חשמליים, אחד מהם HSG (סטרטר-גנרטור) ותיבת הילוכים ייחודית ללא מצמד (מערכת פלנטרית מורכבת של גלגלי שיניים) המאפשרת להניע את הרכב באמצעות כל אחד מהמנועים בנפרד או כולם יחדיו בעת הצורך.
ההספק הכולל של המערכת בקליאו עומד על 140 כ"ס ובקפצ'ור על 160 כ"ס. בקליאו מותקנת סוללת ליתיום-יון קטנה בקיבולת של 1.2kWh המאפשרת לפי רנו לבצע עד 80% מהנסיעה בתוואי עירוני על חשמל בלבד ונסיעה חשמלית מלאה עד למהירות של 70-75 קמ"ש. בקפצ'ור מותקנת סוללה גדולה משמעותית בקיבולת של 9.8kWh המאפשרת לפי רנו נסיעה חשמלית מלאה לטווח של 50 ק"מ בתוואי משולב או 65 ק"מ בתוואי עירוני (בתקן WLTP). נסיעה בקפצ'ור על בסיס המנוע החשמלי בלבד אפשרית עד למהירות של 135 קמ"ש.
בזכות השימוש בתיבה ללא מצמד, תחילת נסיעה בשני הדגמים מתבצעת באמצעות המנוע החשמלי בלבד. רנו לא מציינת את נתוני הביצועים, אך היא כן מציינת כי נתון תאוצת הביניים 80-120 קמ"ש בקליאו עומד על 6.9 שניות, נתון מכובד בהחלט.
הקפצ'ור מצויד בבורר מצבי נהיגה MULTI-SENSE הכולל מספר מצבים, כולל מצב PURE לנסיעה חשמלית מלאה בהתאם למצב הסוללה ומצב SPORT בו שלושת המנועים מניעים את הדגם בעת לחיצה מלאה על דוושת התאוצה, בהתאם למצב הסוללה. מצב E-Save מאפשר לשמור את מצב הסוללה (40% לפחות) לשימוש מאוחר יותר.
הקליאו E-TECH תשווק כסטנדרט עם מסך "7 בלוח המחוונים ומערכת מולטימדיה בגדלים של "7 או "9.3, הקפצו'ר E-Save פלאג-אין מצויד בלוח מחוונים דיגיטלי "10.2 ובמערכת מולטימדיה "9.3 כסטנדרט. שני הדגמים יצוידו במגוון מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה.