רימאק ורנה רובוטקסי
רימאק ורנה - רובוטקסי.
רימאק ורנה רובוטקסי
רימאק ורנה - רובוטקסי.

החברה שאחראית על המכוניות הסדרתיות המהירות בעולם, רימאק נבארה החשמלית ובוגאטי טורביון V16 החדשה, חושפת את החזון שלה למונית אוטונומית אותה החברה מתכננת להפעיל בשוק הבית הקרואטי (זגרב) החל משנת 2026 ובהמשך ב-11 ערים מרכזיות נוספות באירופה, הכל בהתאם לרגולציה בכל מדינה ומדינה. 

 

על הטכנולוגיה האוטונומית שברובוטקסי אחראית מובילאיי הישראלית וכפי שאתם יכולים לראות בתמונותה רכב עמוס בחיישנים, כולל חיישני LiDAR, שיהיו אחראיים להעביר למערכת הבקרה תמונה של הנעשה סביב הרכב. כל החיישנים מצוידים במערכת ניקוי עצמית כדי למנוע מצב של חוסר פעולה בעקבות לכלוך. המערכת תוכל לעבור התאמה לסגנון הנהיגה המקומי כך שהרכב יוכל להשתלב בתנועה טוב יותר בכל עיר ועיר. 

 

רימאק ורנה
רימאק ורנה.

הרובוטקסי של רימאק זכה לשם ורנה (Verne) על שם סופר המד"ב ג'ולס ורנה והוא עוצב סגנון פוד בועתי ועם שני מושבים בלבד שכן לפי החברה מעל ל-90% מהנסיעות במונית מתבצעות כאשר יש נוסע אחד או שניים. במקום לוח מחוונים יש מסך פנורמי "43 גדול המשמש כמרכז בידור לצד הצגת נתוני הנסיעה. בין שני המושבים הגדולים והמרווחים הנוסעים ימצאו שקעי USB לטעינה וטאבלט לשליטה על המסך המרכזי, המיזוג, חימום/אוורור המושבים תאורת האווירה ועוד וכדי לספק לנוסעים סוג של תחושת שליטה, ישנו גם כפתור המאפשר את עצירת הרכב ופתיחת דלתות הזזה הגדולות של הדגם. 

 

כאשר הנוסע מבצע הזמנת נסיעה באפליקציה, הוא יכול לקבוע מראש דרך האפליקציה את הטמפרטורה, תאורת האווירה ואף את הריח שיפוץ בחלל תא הנוסעים דרך מערכת הבישום בה מצויד הדגם. 

 

רימאק ורנה רובוטקסי
רימאק ורנה.

בשלב זה רימאק לא חושפת פרטים טכניים על ורנה, אך כמובן שמדבר ברכב חשמלי והבסיס הוא פלטפורמה מודולרית שרימאק פיתחה עבור רכבים מסוג זה. זה המקום להזכיר שלפני שהיא יצרנית של מכוניות אקזוטיות, רימאק היא קודם כל חברת טכנולוגיה המתמחה בפיתוח ותכנון מערכות הנעה חשמליות ומגוון מוצרים נוספים בתחום האנרגיה הירוקה. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.