בוגאטי טורביון V16
בוגאטי טורביון V16 היברידית.
בוגאטי טורביון V16
בוגאטי טורביון V16 היברידית.

בוגאטי חושפת את היורשת של השירון, בוגאטי טורביון המצוידת במנוע V16 אטמוספרי עם סיוע חשמלי (פלאג-אין) כדי לייצר הספק מרבי משולב של 1800 כ"ס. בוגאטי טורביון V16 תשווק ב-250 יחידות בלבד, במחיר אסטרונומי של 3.5 מיליון דולר ליחידה והלקוחות הראשונים יזכו לנהוג בדגם החל משנת 2026. 

 

בוגאטי טורביון (Tourbillon) הייבריד בקצרה:

  • מנוע V16 אטמוספרי בהספק של 1000 כ"ס
  • שלושה מנועים חשמליים בהספק משולב של 800 כ"ס
  • הספק כולל של 1800 כ"ס
  • סוללת 24kWh נטענת וטווח חשמלי של 60 ק"מ
  • נתון תאוצה 0-100 קמ"ש ב- 2.0 שניות
  • נתון תאוצה 0-200 קמ"ש בפחות מ- 5.0 שניות
  • נתון תאוצה 0-300 קמ"ש בפחות מ-10 שניות
  • מהירות מרבית של 445 קמ"ש

 

2024 בוגאטי טורביון V16
בוגאטי טורביון V16.

לפני שנספר לכם על המפלצת ההיברידית החדשה של בוגאטי, זה המקום להזכיר כי בשנת 2021 קבוצת פולקסווגן העבירה את הבעלות על בוגאטי למיזם משותף של פורשה (45%) ורימאק (55%) ולאור העבודה שרימאק מתמחה בייצור של רכבי על חשמליים (רימאק נבארה) היה ניתן לחשוב שהמחליפה של השירון תהיה חשמלית מלאה אבל מאט רימאק, המנכ"ל של המיזם המשותף, בחר שלא ללכת בדרך הקלה ויצר לנו עוד בוגאטי יחידה ומיוחדת שכן, כנראה שתהיה האחרונה עם מנוע בעירה פנימית. 

 

בוגאטי טורביון (tourbillon) אמנם עדיין עושה שימוש במנוע בעירה פנימית עם 16 צילינדרים, אך זה כבר לא מנוע ה- 8.0 ליטר W16 עם ארבע מגדשי טורבו אשר שרת את כל דגמי בוגאטי מאז ה- ווירון אלא מנוע V16 אטמוספרי חדש לחלוטין. המנוע הזו פותח ע"י Cosworth הבריטית עבור בוגאטי ואם צריך לנחש, זו כנראה גרסת 16 צילינדרים למנוע Cosworth שפותח עבור ה- GMA T.50. 

 

2024 בוגאטי טורביון V16
בוגאטי טורביון V16.

מנוע ה- 8.3 ליטר V16 שבדגם מייצר לבדו הספק מרבי של 1000 כ"ס ומומנט מרבי של 91.7 קג"מ, נתון מעניין שכן זה היה ההספק המרבי של מנוע ה- W16 שנזקק לארבעה מגדשי טורבו כדי לייצר הספק כזה, כך שתעריכו את יצירת המופת המכאנית הזו שקוזוורט פיתחה עם בוגאטי. גם משקל המנוע העומד על 252 ק"ג הוא הישג מרשים מאוד והוא הושג באמצעות שימוש בחומרים אקזוטיים עבור חלקי המנוע השונים כמו סעפת יניקה מקרבון, שסתומים מטיטניום ועוד. 

 

למנוע הזה מסייעים שלושה מנועים חשמליים, בהספק של 335 כ"ס האחד(24,000 סל"ד), כאשר מנוע חשמלי אחד נמצא מאחור והשניים הנוספים מלפנים. יחד עם מנוע הבנזין למערכת הזו הספק משולב של 1800 כ"ס כך שמדובר בתוספת של 200-300 כ"ס יותר מהשירון, תלוי באיזו גרסה של השירון אתם נוהגים. על הזנת המנועים החשמליים אחראית סוללת 800V נטענת בקיבולת של 24.8kWh המותקנת בתחתית המרכב, לפי בוגאטי הסוללה הזו מאפשרת לדגם נסיעה חשמלית מלאה לטווח של עד 60 ק"מ. 

 

בוגאטי טורביון V16 תא הנוסעים
בוגאטי טורביון V16

בוגאטי עדיין לא חושפת את כל הפרטים הקטנים על הדגם, ויש כאלו בשפע, אך היא מציינת כי משקלה של ה- טורביון נמוך מזה של השירון, כלומר פחות מ-1,995 ק"ג. תחנת הכוח של ה- טורביון מסוגלת לייצר נתונים ביצועים מרשימים במיוחד, נתון 0-100 קמ"ש של 2.0 שניות (0.3 ש' פחות מהשירון), נתון 0-200 קמ"ש של פחות מ-5 שניות (0.5- ש') ונתון 0-300 קמ"ש של פחות מ-10 שניות (2.4- ש') ונתון 0-400 קמ"ש של פחות מ-25 שניות וזה כבר נתון מדהים במיוחד שכן לשירון נדרשו 32.6 שניות כדי להגיע למהירות הזו. 

 

בוגאטי טורביון V16 תא הנוסעים
בוגאטי טורביון V16.

ומה עם המהירות המרבית? זו עומדת על 380 קמ"ש כסטנדרט (כמו בשירון) אך אם תעשו שימוש במפתח המהירות המיוחד תוכלו להשיג מהירות מרבית מופרעת של 445 קמ"ש וזו כנראה רק הגבלה מהמפעל וסביר להניח כי הדגם יוכל להיות הרכב הסדרתי הראשון בעולם שיעבור את ה-500 קמ"ש. הדגם היוצא השיג בשנת 2019 שיא מהירות של 490.4 קמ"ש. 

 

העיצוב החיצוני של בוגאטי טורביון הוא אבולוציה לעיצוב של השירון וכמו בדגם היוצא, כל סנטימטר כאן זכה לתשומת לב ולבחינה של זרימת האוויר שכן כדי להגיע למהירויות האלו וגם לשמור על יציבות, אין כאן מקום למשחקים ושעשועי עיצוב. לבוגאטי טורביון אורך של 4.67 מטר, רוחב של 2.05 מטר, גובה של 1.19 מטר ובסיס גלגלים של 2.74 מטר.

 

2024 בוגאטי טורביון V16
בוגאטי טורביון V16.

חלל תא הנוסעים חדש לחלוטין אך שומר על התצורה המוכרת לנו מהשירון וכמו בדגם היוצא ואף יותר מכך, כל פרט וכפתור מפוסל לשלמות ויזואלית - מטיטניום, אלומיניום או קריסטל - וכל תפר מדויק כמו זה שלפניו. אם כל זה לא מספיק לכם, אז לוח המחוונים האנלוגי הוא בכלל יצירת אומנות בפני עצמה והעיצוב בסגנון שעון מחוגים יוקרתי הוא הרמז שלכם למקור שמו של הדגם. Tourbillon הוא מנגנון שהומצא בשנת 1801 כדי לשפר את הדיוק של שעונים מכאניים למול כח הכבידה והוא נמצא בשימוש עד היום במנגנונים של שעוני יוקרה שונים. כיאה ליצירת אומנות שאמורה להיות על-זמנית, אין כאן מערכת מולטימדיה קבועה אך תוכלו לשלוף אחת עבור מצלמת הרוורס או עבור קארפליי אם תרצו לנווט ליעד מרוחק. 

תגיות: בוגאטי
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 19

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.