ה-GT החשמלית הייתה אמורה להראות על הכבישים כבר ב-2010, אך רק כעת היא נכנסת לשלבים הסופיים של אב הטיפוס.

חברת Lightning  הציגה את ה-GT כבר בשנת 2007. ההבטחה בזמנו דיברה על רכב חשמלי, עם 4 מנועים הבנויים בתוך הגלגלים בהספק כולל של 700 כ"ס, 0-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות טווח נסיעה של 400 ק"מ וזמן הטענה של 10 דקות בשימוש בסוללות חדשניות NanoSafe™ . אבל כפי שאנו יודעים, הבטחות גדולות נועדו כנראה בשביל להפר אותן.

 

לייטנינג-GT מוכיחה עד כמה המרחק למכונית חשמלית ראוייה עדיין רחוקעם מה 'לייטנינג' בכל זאת משאירה אותנו? עם עיצוב של מכונית ספורט בריטית טיפוסית שבקלות יכול להזכיר לנו אסטון מרטין/יגואר עם קווים ספורטיביים זורמים, נקיים ולא צעקניים. ההנעה לכל הגלגלים, הוחלפה בצמד מנועים חשמליים המוצבים מאחור, בהספק כולל של 400 כ"ס והבטחה לביצועים של פחות מ-5 שניות ל-100 קמ"ש.

 

טווח הנסיעה נחתך ביותר מחצי ויורד למספר הקסם של רכבים חשמליים, 160 ק"מ. ה-GT עדיין תעשה שימוש בסוללות מתקדמות (ומאוד יקרות) מסוג lithium titanate או בקיצור nLTO. הסוללות האלו אמורות לאפשר פי 25-40 יותר מחזורי טעינה ופריקה יחד עם צפיפות אנרגיה גבוה יותר לעומת סוללות מסוג ליתום-איון. זמן הטעינה עדיין יעמוד על כ-10 דקות בלבד.

 

מחירה, צפוי להיות כ-$300,000 כלומר יקרה בהרבה מ-טסלה רודסטר למשל כך שרק עם היא באמת תצליח להביא את רשימת הביצועים וזמן ההטענה המרשים לפס הייצור, יהיה לה סיכוי קטן להימכר בכמה מאות של יחידות.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.