כנס EcoMotion
כנס EcoMotion (צילום: אסף קליגר).
כנס EcoMotion
כנס EcoMotion (צילום: אסף קליגר).

השבוע התקיים בישראל כנס התחבורה החכמה הגדול בישראל, EcoMotion Assembly 2024, במסגרתו חברות הייטק ישראליות מציגות את הפיתוחים האחרונים בתחום התחבורה החכמה ויש לא מעט כאלו, כולל נותנת החסות לאירוע Innoviz שהיא מובילה עולמית בתחום פיתוח וייצור חיישני LiDAR עבור מערכות נהיגה אוטונומית אותם, לדוגמה, ניתן למצוא ב- ב.מ.וו i7 החשמלית. 

 

גם השנה, על אף המצב הלא רגיל, הכנס הציג את התעניינותם של יצרני הרכב, חברות Tier1 וחברות הטכנולוגיה בקהילת התחבורה החכמה בישראל עם עשרות נציגים של חברות בינלאומיות המגיעים ממספר נרחב של מדינות מחו"ל במסגרת משלחות מאסיה, אמריקה ואירופה. במסגרת האירוע ענקית הרובוטיקה Serve, המייצרת רובוטים לשילוח אוטונומי, הודיעה על הטמעת טכנולוגיית הקישוריות וניהול צי אוטונומי של DriveU הישראלית בה תעשה שימוש חברת Uber Eats - הוולט האמריקאית. 

 

כנס EcoMotion 2024
כנס EcoMotion 2024 (צילום: נגה שדמי).

את האירוע כיבדו בנוכחותם, על אף המצב, בכירים מתעשיית הרכב והתחבורה העולמית וביניהם: ד"ר אלידה וורץ, דירקטורית BMW, ניקולאי ארדיי, ראש תחום חדשנות וחבר הנהלה בקבוצת פולקסווגן, מרטין קלנר וקרסטן היינקה, מהמרכז לתחבורה עתידית ושותפים בתאגיד הייעוץ מקינזי, ד"ר מקסים פלמנט מארגון GAA5 - התאגדות של יצרני הרכב וענקיות הטכנולוגיה, עומר כילף, מנכ"ל ומייסד Innoviz, נותנת החסות המרכזית של הכנס, דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות, הילה חדד חמלניק, לשעבר מנכ"לית משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, ג'ניפר שוורץ, מנכ"לית קהילת התחבורה החכמה EcoMotion ועוד.

 

 

במהלך הכנס התקיימו אירועי ה- Side Sessions הכוללים דיונים בנושאים מגוונים בנוגע לעתיד עולם הרכב והתחבורה החכמה. חברת Driivz, פלטפורמה לניהול טעינת רכב חשמלי ואנרגיה חכמה – דנה בהשפעת טעינת הרכב החשמלי על רשת החשמל (grid). ארגון ה-5GAA, הוביל דיון בנושא תפקיד הקישוריות לרכב במערכות הסיוע לנהג (ADAS), כאשר ענקית כלי העבודה והטכנולוגיה סטנלי, בלאק אנד דקר הובילה שיחה על מינוף טכנולוגיות הרכב לתחומים נוספים.  קרן ההון סיכון מניב מוביליטי עסקה במרכזיותה של סין כמעצמת ייצור רכב. 

 

כנס EcoMotion מתקיים ברציפות זו השנה ה-12, אשתקד הייתה שנת שיא לכנס עם מעל ל-4000 משתתפים וגם השנה, למרות המצב המורכב בישראל, מעל ל-1000 משתתפים לקחו חלק בכנס. 

 

ג'ניפר שוורץ, מנכ"לית קהילת EcoMotion: "גם בשנה לא פשוטה זו, קהילת EcoMotion המשיכה לקיים את האירוע המסורתי זו השנה ה-12, תוך נקיטת האמצעים הנדרשים לאירועי השעה. אנחנו מודים לעשרות המשתתפים אשר הגיעו אלינו מעשרות מדינות שונות ברחבי העולם – נתון המעיד על העוצמה וההערכה הרבה שיש לקהילת התחבורה החכמה הישראלית. EcoMotion מרכזת את האקו סיסטם יחד כבר 12 שנה, ועל אף השנה האחרונה והמאתגרת, קיימת חשיבות עליונה של ההתכנסות יחד כקהילה, תוך ההדגמה לכך שגם ברמה המקומית, וגם ברמה הגלובלית  -  הטכנולוגיה הישראלית ממשיכה להתקדם ולהתרחב גם השנה. האירוע היום, בתקופה המורכבת הזו, הוא הוכחה ניצחת לחוזקה וחשיבותה של ישראל בעולם התחבורה המתקדמת הגלובלי."

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.