במחקר עצמאי שנערך, נמצא כי טויוטה היא היצרן הנמצא ברמת המודעות הגבוהה ביותר אצל הצרכנים עבור כלי רכב היברידיים.

טויוטה פריוס מיניוואן

בתשובה לשאלה "האם הלקוח מוכן ומעוניין לקנות רכב חשמלי ויותר מכך האם הוא מוכן לשלם את המחיר שהוא גובהה יותר מרכב קונבנציונאלי?", קבע מחקר עצמאי שפורסם במרס השנה, כי TOYOTA היא החברה המוכרת ביותר בקרב הצרכנים כיצרנית כלי רכב היברידיים וחשמליים. הממצא הוא מתוך סקר משותף שערכו חברת Eurotax Glass והנציגות הבריטית של מכון המחקר השיווקי Harris Interactive שהתמקד בנושא חשמול תעשיית הרכב – עמדת הלקוח האירופאי.

 

מתוך הנשאלים בסקר, כ-30% הפגינו עניין בכלי רכב חשמליים או היברידיים, כאשרTOYOTA בולטת בכל השווקים כמותג המוביל מבחינת מודעות הצרכנים. כאשר התבקשו הנשאלים לציין שם מותג לרכב חשמלי או היברידי, כ-15% מהמשתתפים בסקר ציינו TOYOTA. היצרנית הבאהף הונדה צוינה על-ידי 6% בלבד מהנשאלים.

 

לפי הסקר, הממד החשוב ביותר ברכישת רכב היברידי או חשמלי הוא נושא העלות כמובן, אך עוד לפני צריכת הדלק, נושא עלות התחזוקה ועוד יותר מכך ירידת הערך, שזה אחד המדדים הגורמים ללקוחות לחשוב פעמיים לפני רכישת רכב היברידי או חשמלי וכאן תפקידן של היצרניות, להציע לא רק אחריות מורחבת אלא גם אופציה לטרייד-אין במחיר מוסכם מראש. למרות זאת, רוב המתעניינים ברכישה מוכנים לשלם את המחיר על הטכנולוגיה החדישה לטובת איכות הסביבה.

 

את הסקר לא ממש היינו צריכים בכדי לדעת שטויוטה היא המובילה העולמית בתחום ההיברידי הן במכירות והן במודעות של הצרכנים. עם מכירות של מעל 3 מיליון כלי רכב היברידיים ברחבי העולם, TOYOk לא צריך להכביר במילים . אמנם לטויוטה אין עדיין רכב חשמלי בייצור המוני, אך בשנה שעברה, טויוטה הציגה את הפריוס הנטענת אשר תשווק לציבור הרחב במהלך שנת 2012 ותציע טווח נסיעה חשמלי של כ-20 ק"מ. המכונית צפויה להגיע בתחילת השנה הבאה גם לישראל.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.