נוחות נסיעה היא שם נרדף לסיטרואן ואת זה סיטרואן עושה היטב כבר מעל ל-100 שנה. בשנת 1955 סיטרואן הציגה עם ה- DS המיתולוגית מערכת מתלים הידרו-פניאומטית ששינתה את כל מה שהיה מוכר עד אז על נוחות נסיעה מופתית מבלי להתפשר על הקשר של הצמיגים עם הכביש. זו הייתה מערכת מורכבת ויקרה שגם גרמה לסיטרואן צרות בתחום האמינות לצד עלויות אחזקה גבוהות ללקוחות, אך על דבר אחד לא ניתן להתווכח, זו מערכת שהעניקה לדגמי סיטרואן הבכירים, עד לדור האחרון של ה- C5, נוחות נסיעה מופתית וחסרת תחרות, נוחות נסיעה שזכתה לכינויים שונים כגון "מרבד הקסמים" או "שטיח מעופף".
לאור המורכבות והמחיר הגבוה של המערכת, וגם בשל מגבלות טכניות לאור שיתוף הפלטפורמות עם פיג'ו שלא עשתה שימוש במערכת הזו, בשנת 2015 לסיטרואן החליטה לוותר על המערכת הזו ובמקומה היא הציגה את הבולמים החדשים שלה עם מעצורי קפיצים הידראולים (bump-stop) במקום גומי פשוט במרבית הרכבים. זה נוח מאוד, אך אין כאן את השליטה על תנועת המרכב שהייתה עם המערכת בהידרו-פניאומטית ולכן עבור סיטרואן C5X החדשה סיטרואן מציגה גרסה אדפטיבית נשלטת אלקטרונית של בולמי הנוחות שלו - בשלב זה רק עבור גרסת הפלאג-אין של הדגם.
המערכת האקטיבית, או בשמה המלא CITROËN ADVANCED COMFORT® ACTIVE SUSPENSION, מאפשרת לקבל נוחות גבוהה יחד עם שליטה על תנועת המרכב, כך לדוגמה ניתן להפחית את הרכינה של המרכב בסיבוב, את הצלילה של החרטום בבלימה או לשמור על מרכב מאוזן בעת מעבר על שיבושים. בדומה למערכת הידרו-פניאומטית, המערכת החדשה "מנתקת" את תנועת המרכב מהתנועה של הגלגלים, עד מידה מסוימת כמובן.
עבור חובבי ההיסטוריה יש לציין כי ההופעה הראשונה של מתלים הידרו-פניאומטיים הייתה בשנת 1954 בסיטרואן טראקסיון אוואנט אך בדגם זה המערכת הותקנה רק על הגלגלים האחוריים, בסיטרואן DS שהוצגה בשנת 1955 הייתה כבר מערכת מלאה לכל הגלגלים. ואם אנחנו כבר בשיעור היסטוריה קצר, אז אפשר לציין כי סיטרואן הייתה הראשונה לעבור לבולמים הידרואליים והיא עשתה זה בשנת 1934 עם הדור הראשון של ה- טראקסיון אוואנט שבנוסף, היה אחד מהדגמים החלוצים במעבר לשלדה אחודה והנעה קדמית.