ב.מ.וו מכריזה כי בשנת 2028 היא תשיק את הרכב המימן הסדרתי הראשון שלה, לא עוד רכב ניסוי כמו ב.מ.וו Hydrogen 7, עם מנוע בעירה פנימית הפועל על מימן, גם לא צי רכבי מימן לניסוי שדה רחב היקף כמו X5 i Hydrogen NEXT עם תא דלק מימני, אלא רכב מימן סדרתי של ממש אותו תוכלו לרכוש באולם התצוגה - במספר מצומצם של שווקים בהם קיימת תשתית תדלוק במימן.
ההכרזה הזו היא חלק בלתי נפרד מהסכם חדש המעמיק את שיתוף הפעולה של ב.מ.וו עם טויוטה בתחום המימן לרכבי נוסעים, שיתוף שהחל כבר לפני מספר שנים וכעת נכנס להילוך גבוה שיכלול פיתוח משותף של טכנולוגיית הדור הבא של מערכת תא דלק מימני וכל שאר מכלולי ההנעה התומכים.
הנעה חשמלית באמצעות תא דלק מימני היא פתרון ידידותי מאוד לסביבה, יותר מהתבססות על סוללות, אך הפתרון הזה יקום ויפול על פריסת תשתית תדלוק במימן וזה כבר אתגר עצום הדורש ייצור נקי של מימן לתחבורה בקנה מידה עצום לצד הקמה של עמדות תדלוק במימן נוזלי דחוס וגם זה אתגר בפני עצמו. לצורך זה החברות הקימו מיזמים משותפים עם חברות אנרגיה מקומיות לפיתוח מזקקות לייצור של מימן נוזלי והקמה של עמדות תדלוק במימן נוזלי.
זה המקום להזכיר כי יפן הכריזה על המימן הנוזלי כעל הדלק הירוק העתידי של המדינה כולה, לא רק עבור רכבים אלא בכלל כמקור העיקרי להפקת חשמל זאת לאחר שהמדינה מוכת רעידות האדמה החליטה לסגור את תחנות הכוח הגרעיניות במדינה. מי שמובילה ביפן את כל התהליך הזה היא טויוטה וחברות האנרגיה המקומיות ומכאן הגיע ההסכם החדש עם ב.מ.וו שהיא, אפשר לומר, היצרן האירופי היחיד שעדיין דבק בשימוש במימן. ל- ב.מ.וו בעצמה ניסיון רב שנים בתחום עם מעל ל-20 שנות ניסיון בפיתוח תא דלק מימני לרכבים.
צריך לזכור שאף אחת מהחברות לא מוותרת על רכבים חשמליים מבוססי סוללות, זה למעשה יהיה עדיין המוצר העיקרי בשנים הקרובות של שני היצרנים עבור הנעה ירוקה יותר, אך ההשקעה במימן נועדה לספק עבור צרכנים אלטרנטיבה נוספת להנעה חשמלית מבוססת סוללות.