בחודש מרץ האחרון גילי (Geely), ענק הרכב מסין, הכריז על כוונתו להשיק מותג רכב חשמלי חדש (Zeeker) המכוון לשוק הפרימיום ובתערוכת שנגחאי האחרונה הוצג הדגם הראשון של המותג, זיקר 001.
אם העיצוב של היזקר 001 נראה לכם מוכר אתם בהחלט לא טועים שכן מדובר למעשה בגרסת ייצור של הקונספט Lynk & Co Zero שהוצג אשתקד ולשאלה מדוע מותג חדש עושה שימוש בדגם ובמיוחד בשפת עיצוב של מותג אחר גם אם הוא מותג מבית? לגילי פתרונים. רק לשם התזכורת, מותג Lynk & Co הושק ע"י גילי בשנת 2016 כמותג שוודי-סיני המהווה מותג ביניים בין הדגמים של גילי לבין הדגמים היוקרתיים יותר של וולוו, זיקר אמורה להתמקם קצת מעל וולוו.
הזיקר 001 מצויד במערכת זיהוי פנים חיצונית שתפעיל מראש את הפרופיל האישי של הנהג אוטומטית וכן בדלתות חשמליות הנפתחות אוטומטית עם זיהוי הנהג. הדגם מעוצב בתצורת שוטינג ברייק וגם אם זה לא נראה כך בתמונות מדובר ברכב גדול למדי עם אורך של 4970 מ"מ, בסיס גלגלים של 3005 מ"מ. זיקר טוענת כי מדובר ברכב השוטינג ברייק החשמלי הראשון בעולם בייצור המוני, פורשה בהחלט יכולה להתווכח על כך שכן היא הציגה מוקדם יותר השנה את הטייקן קרוס טוריסמו החשמלי.
תא הנוסעים מציג עיצוב מינימליסטי ונעים לעין והוא כולל לוח מחוונים ומערכת מולטימדיה עם מסך ענק עם ממשק גרפי שמזכיר מאוד את הממשק של טסלה. גם גלגל ההגה מזכיר מאוד את זה של טסלה, אמנם אין גלגלת רב תפקודית כמו בטסלה אך יש רק שני כפתורי מגע רב תפקודיים.
זיקר 001 מבוססת על פלטפורמת SEA הייעודית לרכבים חשמליים, זו פלטפורמה שתשמש דגמים רבים כולל דגמים חשמליים יעודיים של וולוו. בזיקר הפלטפורמה הזו תומכת במתלי אוויר המאפשרים את שינוי גובה המרכב בטווח של 88 מ"מ. הדגם מצויד בשני מנועים חשמליים בהספק כולל של 544 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 200 קמ"ש.
רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין סוללה בקיבולת של 86kWh או 100kWh, זו הגדולה יותר תאפשר טווח נסיעה של כ-700 ק"מ. לצד הטווח המשמעותי הסוללות כוללות יכולת טעינה מהירה במיוחד בהספק של עד 360kW, שימוש במטען כזה יאפשר הוספה של 120 ק"מ לטווח נסיעה בחמש דקות טעינה בלבד.
הזיקר 001 תשווק השנה בסין בלבד אך החל מהשנה הבאה הדגם ישווק גם מחוץ לסין במספר מדינות מערביות.