2025 DS N°8
DS N°8.
2025 DS N°8
DS N°8.

מותג הפרימיום DS חושף את המכונית החשמלית החדשה של המותג, DS N°8, אשר תהווה את ספינת הדגל של המותג ולמעשה פותחת עידן חדש בחברה של מכוניות חשמליות בלבד לצד שפת עיצוב חדש, פלטפורמה חדשה, טכנולוגיה מתקדמת יותר וכן, גם שיום חדש - N° ומספר. 

 

DS N°8 בקצרה:

  • מכונית סאלון חשמלית בסגנון ליפטבק
  • א/ר/ג: 4.82 מ'/ 1.90 מ'/ 1.58 מ'
  • בסיס גלגלים: 2.90 מטר
  • הנעה קדמית: 230 כ"ס או 245 כ"ס
  • הנעה כפולה 350 כ"ס
  • סוללה: 74kWh או 97.2kWh
  • טווח נסיעה: 572 ק"מ עד 750 ק"מ
  • בישראל במהלך שנת 2025
  • מחיר באירופה: החל מ-225,000 שקל

 

2025 DS No 8
טווח נסיעה של עד 750 קילומטר.

DS No8 היא מכונית פאסטבק מוגבהת למראה, סגנון שהפך בשנים האחרונות לחביב על היצרנים מצרפת עם דגמים כוגן פיג'ו 408 או סיטרואן C5X. עם אורך של 4.82 מטר, רוחב של 1.90 מטר, גובה של 1.58 מטר ובסיס גלגלים של 2.90 מטר, DS No 8 קצרה יותר לעומת מכוניות סאלון מהשורה אך לא רחוקה משם וזה בעיקר נעוץ בבחירה בעיצוב בסגנון פאסטבק. נפח תא המטען ענק ועומד על 620 ליטר.

 

DS 8 החשמלית תא הנוסעים
DS No 8.

כמו שאר הדגמים החשמליים העדכניים של קבוצת סטלנסטיס, גם DS No8 מבוססת על פלטפורמת STLA בגרסת Medium, זו אותה פלטפורמה המשרתת כיום את פיג'ו 3008/5008, לדוגמה. לכן גם לא תופתעו לגלות שהדגם מצויד באותן יחידות הנעה של פיג'ו 3008 החשמלי בהספקים של 230 כ"ס או 245 כ"ס בדגמי הנעה קדמית או 350 כ"ס בדגם הנעה כפולה. לכל הדגמים בוסט זמני המעלה את ההספק ל-260 כ"ס, 280 כ"ס או 375 כ"ס בהתאמה. לדגמים אלו נתון 0-100 קמ"ש של 7.7-7.8 שניות עם הנעה קדמית או 5.4 שניות בדגם הנעה כפולה, לכל הדגמים מהירות מרבית המוגבלת ל-190 קמ"ש. 

 

למנוע הבסיס מוצמדת סוללה בקיבולת של 74kWh המאפשרת טווח נסיעה של 572 ק"מ ולשאר המנועים סוללה בקיבולת של 97.2kWh המאפשרת בדגם ההנעה הקדמית טווח נסיעה של כ-750 ק"מ או 686 ק"מ בדגם הנעה כפולה. DS לא מציינת את טווח הנסיעה עם הסוללה הקטנה יותר אך אתם יכולים לצפות למשהו באזור ה-550 ק"מ. בכל הקשור בטעינה, לדגם מטען פנימי 11kW עם אופציה לשדרג למטען 22kW כך שטעינה ביתית אורכת כ-6:10 שעות או 3:20 שעות, בהתאמה, וטעינה מהירה בהספק של מעל ל-200kW כל שטעינה של 20-80% אורכת כ-27 דקות. לצד זה הסוללה תומכת בטעינה הפוכה V2L בהספק של עד 3kW. 

 

2025 DS No 8
DS No 8.

כדי לחסוך באנרגיה, המנוע האחורי בדגם ההנעה הכפולה פועל רק בעת יציאה מהמקום ובהתאם למצב האחיזה הוא נותר מנותק בין מהירויות של 15-140 קמ"ש. אם הנהג בכל זאת רוצה הנעה כפולה קבועה הוא יכול לבחור במצב ספורט או במצב AWD כאשר במצב ספורט התעדוף הוא לביצועים ובמצב AWD התעדוף הוא לאחיזה מרבית. באמצעות מנופים על גלגל ההגה הנהג יכול לשלוט בעוצמת הבלימה הרגנרטיבית ולבחור מבין 4 דרגות עוצמה שונות, כולל נהיגה בדוושה אחת אז גם מתקבלת העוצמה המרבית. 

 

DS No8 מצוידת בבולמים אדפטיביים הנשלטים באמצעות חיישני תאוצה ומצלמה קדמי שסורקת את פני השטח לפני הרכב ומתאימה את מידת השיכוח בהתאם. אם אנחנו כבר בענייני נוחות, DS השקיע לא מעט בתכנון המושבים בדגם כדי שאלו יספקו תמיכה ואחיזה טובה בגוף לצד נוחות גבוהה גם בנסיעות ארוכות. המושבים כוללים אוורור, עיסוי וחימום - גם לאזור הצוואר. 

 

DS No 8 תא הנוסעים
מינימליזם מרהיב.

שפת העיצוב החדש בה הדגם עושה שימוש היא זו שתיושם על שאר דגמי המותג העתידיים וכרגיל ב- DS זה יחיד ומיוחד ושונה מכל דבר אחר על הכביש. הייחוד הזה ממשיך גם אל חלל תא הנוסעים ואם במרבית החשמליות כיום המינימליזם נועד לחיסכון בעלויות ייצור, כאן זה מינימליזם להדגשת העיצוב, המרחב והחומרים כאשר כל גימור, תפר או אבזור זכו לתשומת לב ונגיעה אומנותית של מעצב. אם אתם מתעקשים, אז החלק היחיד שהגיע ממחסן החלפים של סטלנטיס הוא בורר ההילוכים וכפתור ההדלקה. 

 

2025 DS 8
DS No 8.

מאחורי גלגל ההגה המעוצב נמצא לוח מחוונים דיגיטלי בגודל של "10.25, עם גיבוי של תצוגה עילית בטכנולוגיית AR, ובמרכז הדשבורד הותקן מסך רחב בגודל של "16 עבור מערכת המולטימדיה המתקדמת של הדגם (DS IRIS SYSTEM) המציעה את כל מה שאפשר לצפות לו מרכב מודרני כגון עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ניווט מבוסס ענן, תפעול כולי כולל ChatGPT ועוד. על חוויית השמע בחלל תא הנוסעים אחראית מערכת שמע Electra 3D עם 14 רמקולים מבית Focal הצרפתית, כך גם שימוש נרחב בחומרי בידוד המבטיחים חלל תא הנוסעים המבודד מרעשי מערכת ההנעה או הסביבה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 47

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.