BYD חושפת במקסיקו את הטנדר הראשון שלה, BYD שארק (Shark), אותו היא תשווק עם הנעה היברידית פלאג-אין אך הדגם צפוי להיות משווק גם עם הנעה חשמלית מלאה. מדוע BYD בחרה במקסיקו? כי זה אחד השווקים הגדולים בעולם לטנדרים קלים, לצד השוק התאילנדי והאוסטרלי, וכי הדגם מיועד בראש ובראשונה לשוק הגלובלי לפני השוק הסיני.
BYD שארק מבוסס על פלטפורמת סולם ייעודית שתוכננה לשאת ביעילות מערכת הנעה היברידית פלאג-אין כאשר הסוללה הגדולה יחסית שמותקנת בדגם ממוקמת מתחת לחלל תא הנוסעים והתאים המרכיבים את הסוללה מחוברים ישירות לשלדה. עם אורך של 5,457 מ"מ, רוחב של 1,971 מ"מ, גובה של 1,925 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,260 מ"מ, BYD שארק בעיקר ארוך יותר מטנדרים מתחרים, כדוגמת טויוטה היילקס ופורד ריינג'ר, כנראה תוצאה של הצורך להתקין מערכת הנעה היברידית פלאג-אין בצורה יעילה שלא תפגע בחלל הארגז או בגובה העמסה.
מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין של השארק משלבת מנוע 1.5 ליטר טורבו עם שני מנועים חשמליים - כולל אחד אחורי להנעה כפולה. ההספק הכולל של המערכת עומד על כ-430 כ"ס וזה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 5.7 שניות. BYD לא מציינת את קיבולת הסוללה שהותקנה בדגם אך היא כן מציינת כי לדגם טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק"מ בתקן NEDC המיושן, טווח משולב של כ-840 ק"מ וצריכת דלק משולבת של 13.3 ק"מ לליטר. לשארק כושר גרירה של 2,500 ק"מ, כושר העמסה של 835 ק"מ והחלק התחום בארגז הוא בנפח של 1,450 ליטר.
בזכות השימוש בשני מנועים חשמליים לדגם שליטה מלאה על המומנט בציר הקדמי/אחורי לטובת יכולות שטח משופרות והשימוש במתלים נפרדים מבטיח נוחות והתנהגות כביש משופרות יחסית לטנדר. כיאה לרכב מודרני, BYD שארק מצויד במגוון עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות.
תא הנוסעים של BYD שארק משלב עיצוב תעשייתי וקשוח של טנדר לצד כל מה שאפשר לצפות לו מרכב מודרני ומתקדם, כולל לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, משטח טעינה אלחוטי מהיר 50W, תצוגה עילית "12 ומערכת מולטימדיה "12.8 מתקדמת עם אפליקציה לשליטה מרחוק, תפעול קולי, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.