2025 סובארו פורסטר היברידי
סובארו פורסטר הייבריד החדש.
2025 סובארו פורסטר היברידי
סובארו פורסטר הייבריד החדש.

קצת לאחר שחשפה בשוק היפני את הקרוסטרק ההיברידי החדש, סובארו חושפת בשוק האמריקאי את הפורסטר הייבריד החדש המצויד באותה מערכת הנעה היברידית חדשה של סובארו אשר זכתה לכינוי S:HEV. בניגוד למערכת e-boxer הקודמת של הדגמים, שהייתה יותר סוג של סיוע חשמלי, הפעם זו מערכת הנעה של ממש עם מנוע חשמלי חזק ופעולה בטור או במקביל. 

 

מיצובישי אאוטטלנדר 7 מושבים

המערכת ההיברידית של הפורסטר משלבת מנוע 2.5 ליטר בוקסר בפיתוח ייעודי להנעה היברידית הפועל במחזור אטקינסון/מילר, המייצר הספק מרבי של 160 כ"ס ומומנט מרבי של 21.3 קג"מ, יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 120 כ"ס ומומנט מרבי של 27.5 קג"מ וסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 1.1kWh. השילוב הזה יוצר יחידת הנעה בהספק משולב של 194 כ"ס כאשר שאר מערכת ההנעה דומה למוכר לנו עם תיבת CVT רציפה ומערכת הנעה כפולה קבועה. 

 

2025 סובארו פורסטר הייבריד
שיפור משמעותי לצריכת הדלק.

זה אמנם רק 14 כ"ס יותר מגרסת הבנזין 2.5 ליטר הרגילה של הדגם, אך בפועל תצפו לפעולה חלקה ונעימה יותר של מערכת ההנעה בזכות הסיוע החשמלי המשמעותי. סובארו לא מציינת את נתוני הביצועים של הפורסטר הייבריד אך היא כן מציינת כי הוא חסכוני יותר משמעותית מגרסת הבנזין הרגילה עם נתון צריכת דלק משולב של 14.9 ק"מ לליטר בדגם ההיברידי לעומת 12.3 ק"מ לליטר בדגם הרגיל (בתקן EPA האמריקאי). זה שיפור של כ-20% כאשר שיפור משמעותי עוד יותר תמצאו בנתון צריכת הדלק העירונית שגם הוא עומד על 14.9 ק"מ לליטר, לעומת 11.1 ק"מ לליטר בדגם הרגיל. 

 

פורסטר היברידי תא הנוסעים
תוספת של לוח מחוונים דיגיטלי מלא.

סובארו מבטיחה כי לא בוצעו פשרות בתחום יכולות השטח עם הגרסה ההיברידית, גם אין פשרות בתחום חלל תא המטען השומר על נפח זהה לשאר גרסאות ההנעה של הדגם. הגרסה ההיברידית של הפורסטר מוסיפה שקע 120V בתא המטען המאפשר להפעיל מכשירי חשמל בהספק של עד 1,500W וכן לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 מלא המאפשר תצוגת ניווט (למכשירי אפל). 

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.