הונדה סיוויק 5D החדשה בישראל, עם מנועי טורבו חדשים בהספקים של 129 עד 182 כ"ס, תיבת הילוכים CVT רציפה ומגוון של מערכות בטיחות מתקדמות.
מאיר, יבואנית הונדה בישראל, השיקה הבוקר את הונדה סיוויק האצ'בק 2017 החדשה, הדור העשירי למשפחתית של הונדה. גרסת הסדאן של הדגם תשווק בישראל בהמשך השנה. הסיוויק האצ'בק החדשה תשווק עם שני מנועי טורבו חדשים, 1.0 ליטר 129 כ"ס או 1.5 ליטר 182 כ"ס, בשתי רמות גימור, עם מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט ובמחיר התחלתי של 122 אלף שקל.
בניגוד לעבר, הסיוויק חמש דלתות החדשה זהה לדגם הסדאן, למעט כמובן תצורת המרכב השונה. כך ששני הדגמים חולקים את אותה פלטפורמה, עם בסיס גלגלים זהה, עיצוב זהה וכן עיצוב זהה לתא הנוסעים. הסיוויק האצ'בק 2017 מבוססת על פלטפורמה חדשה, הקשיחה בכ-52% מזו של הדגם היוצא וגם קלה יותר ב-16 ק”ג, ובמקום מתלה אחורי פשוט מסוג קורת פיתול, הפעם אנחנו פוגשים מאחור מתלה רב חיבורי מתקדם יותר. יחד עם שדרוג המתלה האחורי, הונדה התקינה מערכת היגוי חדשה עם יחס משתנה כך שלסיבוב פרסה לדוגמה, כל מה שנדרש הוא סיבוב מלא אחד של גלגל ההגה.
עם המעבר לפלטפורמה החדשה והזהות המכנית לדגם הסדאן, הסיוויק האצ'בק החדשה גדולה משמעותית מהדגם היוצא. עם אורך של 4,518 מ"מ, רוחב של 1,799 מ"מ, גובה של 1,421 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,697 מ"מ, הסיוויק האצ'בק 2017 החדשה ארוכה ב-130 מ"מ, רחבה ב-30 מ"מ ונמוכה ב-20 מ"מ מהדגם היוצא כאשר לבסיס הגלגלים נוספו 30 מ"מ משמעותיים.
בהונדה מציינים שיפור של 95 מ"מ למרווח הרגליים ו-45 מ"מ למרווח הברכיים מאחור, לעומת הדגם היוצא. המרווח לנוסעים מאחור שופר, אך מה שלא תמצאו מאחור אלו "מושבי הקסם" המצוינים של הדגם היוצא ובמקומם נמצא מושב רגיל ביחס של 40/60. נפח תא המטען בדגם עומד על 486 ליטר, קיפול המושבים מאחור יגדיל את הנפח לכדי 1,203 ליטר.
הונדה סיוויק האצ'בק החדשה – מנועים, ביצועים וצריכת דלק.
הסיוויק האצ'בק החדשה נפרדת מיחידת ההנעה הוותיקה של הדגם, מנוע ה-1.8 ליטר ותיבת החמישה הילוכים אוטו', ומקבלת את מנועי הטורבו החדשים של החברה יחד עם מעבר לתיבת הילוכים רציפה CVT. מנוע ה-1.0 טורבו של הדגם ישווק עם תיבה ידנית או רציפה ומנוע ה-1.5 טורבו הבכיר ישווק עם תיבה רציפה בלבד. התיבה הרציפה שבדגם תוכננה כך שתעניק תחושה של תיבה אוטומטית, רגילה בת 7 הילוכים, כולל הדמייה של מעבר הילוכים בנהיגה נמרצת והורדת הילוך בבלימה חזקה או בנסיעה במדרון.
1.0 ליטר: מנוע שלושה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 129 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ ב-2,250 סל"ד עם תיבה ידנית או 18.35 קג"מ בין 1,700-4,500 סל"ד עם תיבה רציפה. ביצועים: 0-100 קמ"ש ב- 10.8 שניות עם תיבה ידנית או 10.6 שניות עם תיבה רציפה ומהירות מרבית של 203 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 20.8 ק"מ לליטר עם תיבה ידנית או 21.2 ק"מ לליטר עם תיבה אוטו'.
1.5 ליטר: מנוע ארבעה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 182 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 24.5 קג"מ בין 1,900-5,000 סל"ד עם תיבה ידנית או 22.4 קג"מ בין 1,750-5,500 סל"ד עם תיבה רציפה. ביצועים: 0-100 קמ"ש ב-8.2 שניות עם תיבה רציפה ומהירות מרבית של 200 קמ"ש בהתאמה. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 16.4 ק"מ לליטר.
סיוויק האצ'בק החדשה – אבזור ובטיחות:
הסיוויק החדשה תשווק כסטנדרט עם מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת לזיהוי תמרורים התראה על סטייה מנתיב הנסיעה כולל תיקוני היגוי ומניעה של ירידה מנתיב הנסיעה (עם בלימה במידת הצורך) ובקרת שיוט אדפטיבית.
הסיוויק החדשה תשווק בשתי רמות גימור, קומפרט בדגם 1.0 טורבו וספורט בדגם 1.5 טורבו. רמת הגימור קומפורט כוללת, בין היתר: חישוקי סגסוגת "16, מצלמה אחורית, חיישני חנייה אחוריים, בקרת אקלים, מצלמה אחורית, חיישני תאורה, מולטימדיה "7 בהתקנה מקומית עם נייוט WAZE, העברת הילוכים מגלגל ההגה(בדגם אוטו') ועוד. רמת הגימור ספורט מוסיפה לרשימה מולטימדיה מקורית HONDA CONNECT 2 עם אפל קאר-פליי ואנדרואיד אוטו, תאורת LED ראשית, שמשות כהות, פנסי ערפל, חיישני חנייה קדמיים (מקורי), בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם, קיפול חשמלי למראות הצד, בלם יד חשמלי, תאורת אווירה, חישוקי סגסוגת "17 ועוד. 2017 הונדה סיוויק האצ'בק החדשה - מפרט טכני מלא להורדה.
סיוויק 2017 החדשה - מחירון:
קומפורט 1.0 ידני - 121,900 שקל
קומפורט 1.0 אוטו' - 131,900 שקל
ספורט 1.5 אוטו' - 144,900 שקל