קיה סול החדשה גדולה ומעוצבת יותר ולפי קיה, היא תהיה גם מהנה יותר לנהיגה.
קיה חשפה היום (רביעי) בתערוכת ניו יורק את קיה סול 2013 החדשה, הקרוסאובר האורבני של קיה. קיה סול שהוצגה לראשונה ב-2009, זכתה להצלחה מידית בשוק האמריקאי (פחות בשווקים אחרים) כרכב צעירים בזכות העיצוב הייחודי והשונה, רשימת אבזור ארוכה במיוחד ואפשרויות להתאמה אישית של העיצוב.
הדור השני והחדש של הסול, שומר על קווי העיצוב המזוהים עם הדגם המוחלף, אך עם נגיעות עיצוב ורעננות של דגם חדש והשפעה רבה של הקונספט טרקסטר (בתמונת בתחתית הכתבה) שהוצג בתערוכת שיקגו 2012. קיה סול החדשה צפויה להגיע לישראל בהמשך השנה או לכל המאוחר בתחילת 2014.
קיה סול החדשה גדולה יותר מהדגם היוצא עם בסיס גלגלים שצמח ב-20 מ"מ ל-2,570 מ"מ, הרוחב גדל ב-15 מ"מ ל-1,800 מ"מ והגובה נשאר כבעבר על 1,610 מ"מ. בזכות המידות החדשות המרווח לנוסעים ולמעט, שופר לעומת הדגם המוחלף. הסול 2013 יושבת על פלטפורמה חדשה, קשיחה יותר ב-29% לעומת הדגם היוצא. ביחד עם כיול חדש למתלים (כולל גאומטריה חדשה) בקיה מציינים שהסול החדשה תהיה מהנה לנהיגה משמעותית מהדגם המוחלף.
למעט צורת פתחי המיזוג קדמיים, המנופים בצידי ההגה והמיקום הייחודי של הרמקולים שנשארו כזכר לדגם היוצא, תא הנוסעים חדש לחלוטין ומשודרג משמעותית לעומת זה של הדגם היוצא. חומרי הדיפון רכים ואיכותיים משמעותית מאלו הקשיחים של הדגם היוצא והעיצוב פחות "שובב" וצבעוני ויותר בוגר/בורגני ויוקרתי למראה, אך לא נעדר אלמנטים עיצוביים רעננים וחדשניים למראה כדוגמת עיצוב הדלתות או מסגרת הרמקולים המוארת בדלתות. ביחד עם העיצוב החדש, קיה התמקדה גם בשיפור בידוד הרעים בדגם, תחום בו הדגם לא הצטיין במיוחד בעבר.
בשוק האמריקאי תשווק הסול החדשה עם שני מנועים: 1.6 ליטר GDI בהספק של 130 כ"ס ב-6,300 סל"ד ו-16.3 קג”מ ב-4,850 סל”ד ו-2.0 GDI בהספק של 164 כ"ס ב-6,200 סל"ד ו-20.9 קג"מ ב-4,000 סל"ד. שני המנועים כיולו לטובת זמינות גבוה של מומנט בסל"ד נמוך מבעבר וכן לטובת צריכת דלק משופרת. המנועים ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטו'.
קיה סול 2013:
קיה סול 2011:
קיה טרקסטר קונספט - ההשראה העיצובית לסול 2013: