2022 טויוטה bZ4X
טויוטה bZ4X.
2022 טויוטה bZ4X
טויוטה bZ4X.

טויוטה החלה בשיווק של הקרוסאובר החשמלי bZ4X בשוק האמריקאי, ליתר דיוק פתיחה של פנקס הזמנות, והיא מציבה לדגם תמחור תחרותי המתחיל ב-$42,000 (לפני הוצאות הובלה והטבות מקומיות) מדובר במחיר המקביל, פחות או יותר, לדגמים מתחרים כגון יונדאי איוניק 5 וקיה EV6. התמחור בשוק האמריקאי אמנם לא רלוונטי עבור השוק המקומי שלנו, אך הוא מספק לנו מושג על טווח המחירים הצפוי של הדגם ואם המחיר מקביל לאיוניק 5 הנעה אחורית 77.4kWh אז בהחלט שאפשר לצפות למחיר דומה כאן, כלומר בגזרת 190-200 אלף שקל לדגם הבסיס. את טויוטה bZ4X נפגוש בישראל במהלך הרבעון הרביעי של השנה.

 

בשוק האמריקאי טויוטה bZ4X משווק בשתי רמות גימור בלבד, XLE הבסיסית או Limited הבכירה יותר ובהתאם לצורת ההנעה, אחורית או כפולה, מחירי הדגם עומדים על $42,000 עד $46,700 לדגמי הנעה אחורית ו- $44,000 עד $48,800 לדגמי הנעה כפולה.

 

טויוטה bZ4x
טויוטה bZ4x.

טויוטה bZ4X משווק כאמור בשני דגמים: דגם הנעה קדמית עם מנוע חשמלי יחיד בהספק של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-7.5 שניות) או כפולה עם 217 כ"ס ומומנט מרבי של 34.2 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-6.9 שניות) - מהירות מרבית זהה של 160 קמ"ש. בדגם ההנעה הכפולה מותקנים מנועים שונים, קדמי ואחורי בהספק של 109 כ"ס ו-17.2 קג"מ האחד.

 

בדגם היפני/אירופאי שתי גרסאות ההנעה מצוידות בסוללה בקיבלות של 71.4kWh, בשוק האמריקאי דגם ההנעה הכפולה מצויד בסוללה בקיבלות קצת גדולה יותר של 72.8kWh. טווח הנסיעה של טויוטה bZ4X עומד בתקן WLTP האירופי על 517 ק"מ בדגם הנעה אחורית ו-470 ק"מ בדגם הנעה כפולה, בתקן EPA האמריקאי המחמיר יותר הטווח עומד על 405 ק"מ בדגם הנעה אחורית ו-367 ק"מ בדגם הנעה כפולה. יש לציין כי בשלב זה אלו לא נתוני EPA סופיים עדיין. 

 

טויוטה bZ4x
מרווח יותר מהראב4.

טעינה של הסוללה אפשרית באמצעות מטען פנימי בהספק 6.6kW או באמצעות טעינה מהירה DC בהספק של 150kw כך שטעינה של 10-80 אחוז אפשרית בזמן של 30 דקות. עד אשר הדגם ישווק בישראל, טויוטה כבר תצייד את הדגם במטען פנימי AC המאפשר טעינה ביתית בהספק של עד 11kW המאפשר טעינה מלאה בזמן של כ-7 שעות. טויוטה מציינת כי היא תכננה את הסוללה כך שתשמור בתנאי נהיגה מסוימים על קיבולת של 90% גם לאחר 10 שנים אבל בפועל לסוללה אחריות לשמירה על קיבולת של מעל ל-70% למשך 10 שנים או/עד 200,000 ק"מ. בשווקים מסוימים טויוטה תשווק את הדגם עם גג סולארי שאם תשאירו את הרכב בשמש כל היום יוסיף לכם 11.6 ק"מ לטווח הנסיעה - מיותר לחלוטין.

 

טויוטה bZ4x
טויוטה bZ4x.

טויוטה bZ4X מבוסס על פלטפורמת e-TNGA הייעודית להנעה חשמלית ולדגם אורך של 4,690 מ"מ, רוחב של 1,860 מ"מ, גובה של 1,650 מ"מ (1,585 מ"מ ללא אנטנה) ובסיס גלגלים של 2,850 מ"מ כך שמדובר בדגם גדול ובעיקר מרווח יותר מהראב4. נפח תא המטען על הצד הצנום יחסית ועומד על 452 ליטר בלבד.

 

בתא הנוסעים המרווח אנחנו מוצאים מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי "7 בסגנון מלחמת הכוכבים, הצורה הזו נועדה לאפשר קו ראייה ישיר ללוח המחוונים מבלי שהנהג צריך להוריד את המבט. בכדי לשפר את זה, טויוטה תשווק את הדגם עם אופציה להגה YOKE חתוך, דגמים אלו יצוידו במערכת היגוי אלחוטית (steer-by-wire) שבהתאם למהירות הנסיעה תאפשר טווח היגוי מלא מנעילה לנעילה בזווית של 150 מעלות בלבד, כלומר פחות מרבע סיבוב לכל כיוון שזה טווח התנועה הטבעי לכל נהג לפני שהוא צריך להסיר יד אחת מההגה להמשך הסיבוב.

 

טויוטה bZ4x
מולטימדיה מתקדמת ואופציה להיגוי אלחוטי.

בנוסף נוכל למצוא גם מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך "12.3 הכוללת אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, עדכוני OTA, תפעול קולי ועוד, משטח טעינה אלחוטי, שקעי USB לכל הנוסעים, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, חימום להגה ולמושבים האחוריים, חלון גג פנורמי כפול, בקרת אקלים מפוצלת, אפליקציה לשליטה מרחוק, מפתח דיגיטלי - טלפון סלולרי כמפתח, בורר מצבי נהיגה כולל מצב X-MODE לשטח (פיתוח של סובארו) ועוד.

 

טויוטה bZ4x
טויוטה bZ4x.

לצד כל זה נמצא את הדור המתקדם ביותר של מערכת TSS הכוללת, בין היתר: בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי הכוללת תמיכה בפנייה בצומת, מניעה של האצה לא רצויה במהירויות נמוכות בכדי למנוע התנגשות העצמים או הולכי רגל, סיוע אקטיבי להיגוי בעת תמרון חירום והתחמקות ממכשול, מערכת חנייה אוטומטית כולל אפשרות להכניס/להוציא את הרכב באמצעות האפליקציה, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מערכת יציאה בטוחה, אור גבוה אוטומטי ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 20

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.