השם הוא צ'ארג'ר, המראה המזכיר את ה-צ'אלנג'ר, ויש לזה סיבה שכן דודג' צ'ארג'ר דייטונה החדשה מחליפה במקביל את שני הדגמים המשווקים כבר 19 שנה ללא שינוי משמעותי. דודג' צ'ארג'ר דייטונה תשווק בשלב הראשון עם הנעה חשמלית ובמהלך השנה הבאה הדגם ישווק גם בגרסת 4 דלתות סדאן ועם שני מנועי בנזין חדשים.
בתמונות הדגם משדר משהו קומפקטי אך בפועל מדובר ברכב גדול מאוד עם אורך של 5.25 מטר, רוחב של 2.03 מטר ובסיס גלגלים של 3.07 מטר. לפני שנצלול לגרסה החשמלית של הדגם, נזכיר את דגמי הבנזין שנפגוש בשנה הבאה, אלו יצוידו במנוע ה-3.0 ליטר שישה צילינדרים טווין-טורבו החדש של קבוצת סטלנטיס שמחליף את מנועי ה- V8 גדולי הנפח של דודג'. בצ'ארג'ר החדשה המנוע הזה יהיה זמין בשתי גרסאות הספק: 426 כ"ס בדגם שיקרא Sixpack S.O ו- 558 כ"ס בדגם Sixpack H.O.
הגרסה החשמלית של הצ'ארג'ר החדשה, כמו גרסאות הבנזין, מבוססת על פלטפורמת SLTA של החדשה של קבוצת סטלנטיס, בשלב זה בארכיטקטורת 400V ובהמשך, בדגמי קצה חזקים יותר, בארכיטקטורת 800V. הצ'אלנג'ר דייטונה EV החדשה תהיה זמינה בשלב ההשקה בשתי גרסאות, גרסת SCAT PACK הבכירה וגרסת R/T הבסיסית. בשתי הגראות נמצא סוללה בקיבולת נטו גדולה של 93.9kWh המאפשר טווח נסיעה של 419 ק"מ או 510 ק"מ, בהתאמה. הדגם מצויד במטען פנימי 11kW וביכולת טעינה מהירה בהספק של 185kW.
שתי הגרסאות מצוידות בשני מנועים חשמליים והנעה כפולה, לגרסת R/T הספק כולל של 456 כ"ס (496 כ"ס במצב בוסט ל-15 שניות) ומומנט מרבי של 55.8 קג"מ, מספיק לנתון 0-96 קמ"ש של 4.7 שניות ולמהירות מרבית של 220 קמ"ש. לגרסת SCAT PACK הספק כולל של 630 כ"ס (בוסט: 670 כ"ס) ומומנט מרבי של 86.6 קג"מ וכאן זה מספיק לנתון 0-96 קמ"ש של 3.3 שניות, לנתון ¼ מייל של 11.5 שניות ולמהירות מרבית של 216 קמ"ש.
מעבר למגוון מצבי נהיגה אותם הנהג יכול לשנות באמצעות כפתור ייעודי על גלגל ההגה, בדגם Scat Pack נוספו עוד מספר מצבים כולל מצב "דונאט" המנתק את בקרת היציבות וההנעה הקדמית ומפעיל את הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה מאחור כך שתכלו לשרוף את הגלגלים בשמיניות כמה שתרצו. מצב נוסף הוא מצב דרפיט למתחילים בו הנהג יכול לבחור זווית החלקה מרבית והרכב ידאג לשמור עליה באמצעות שילוב לפי הצורך של המנוע הקדמי.
את דגם Scat Pack ניתן לצייד, כאופציה, בחבילת מסלול המוסיפה מערכת בלימה משודרגת מבית ברמבו, צמיגי גודייר Supercar 3 רחבים יותר במידות ענק של 305 מ"מ מלפנים ו-335 מ"מ מאחור, בולמים אדפטיביים, ומצלמת דרך מובנית הכוללת הקלטה של נתוני ביצועים שונים, כמו זמן הקפה של המסלול. כל זה טוב ויפה, אך צריך לזכור כי עדיין מדובר ברכב במשקל אדיר של 2,648 ק"ג, לגרסה החשמלית, כך שמכונית מסלול זרירה וקלת רגליים לא תמצאו כאן.