שברולט סילברדו EV החשמלי
שברולט סילברדו EV 4WT.
שברולט סילברדו EV החשמלי
שברולט סילברדו EV 4WT.

קבוצת UMI, יבואנית שברולט בישראל, מודיעה על תחילת השיווק של הטנדר שברולט סילברדו EV החשמלי החדש אשר ישווק בשלב הראשון בגרסת 4WT שהיא גרסת "העבודה" הבכירה יותר של הדגם עם טווח נסיעה מרשים של 720 ק"מ והנעה כפולה בהספק של 510 כ"ס. בשלב זה מדובר במכירה מוקדמת כאשר יחידות ראשונות צפויות להגיע ולהימסר ללקוחות במהלך חודש דצמבר 2024. 

 

פרסומת יונדאי וניו

שברולט סילברדו EV הוצג עוד בשנת 2022 אך רק השנה שברולט החלה בשיווק של הדגם בשוק האמריקאי. הסילברדו EV מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית ולדגם אורך של 5,921 מ"מ, בסיס גלגלים של 3,701 מ"מ,  משקל כולל של 4,532 ק"מ כושר העמסה של 645 ק"מ כושר גרירה של 3.5 טון. מבחינת מידות הוא די דומה לסילברדו הרגיל (במרכב קבינה מורחבת) וכושר הגרירה זהה אך לגרסה החשמלית כושר העמסה נמוך יותר משמעותית בכ-1000 ק"ג.

 

שברולט סילברדו EV החשמלי
שברולט סילברדו EV.

לסילברדו 4WT מערכת הנעה חשמלית כפולה עם שני מנועים בהספק משולב של 510 כ"ס ומומנט מרבי של 81.5 קג"מ, זה מספיק עבור נתון תאוצה 0-100 קמ"ש זריז של 5.6 שניות. הדגם מצויד בסוללת ענק בקיבולת של 200kWh המאפשרת טווח נסיעה מרשים של 720 ק"מ. בכל הקשור לטעינה, הסילברדו EV מצויד במטען פנימי המאפשר טעינה ביתית בהספק של 19.2kW, כך שטעינה מלאה אורכת קצת יותר מ-11 שעות, וטעינה מהירה DC אפשרית עד להספק של 350kW, כך שטעינה ל-80% אורכת רק כ-40 דקות (רק שאין ממש מטענים ציבוריים מסוג זה בישראל, בשלב הזה). 

 

שברולט סילברדו EV החשמלי תא הנוסעים
שברולט סילברדו EV.

בניגוד למראה הזקוף, הקשוח והמסוקס של הסילברדו הרגיל, לסילברדו EV עיצוב על הצד המודרני והדינאמי יותר, שהוא גם תוצאה של גובה נמוך יותר (1.99 מטר לעומת 2.03 מטר) ומרווח גחון קטן יותר (22.6 ס"מ לעומת 25.9 ס"מ). לצד ארגז אחורי בנפח של 1,634 ליטר, לדגם יש גם תא מטען קדמי עצום בנפח של 303 ליטר.

 

הסילברדו EV הוא אולי רכב עבודה אבל האבזור הוא של רכב פרטי כך שבתא הנוסעים המרווח והשימושי של הדגם נמצא, בין היתר: מולטימדיה "11.3 עם ניווט מקורי והרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי "8, שקעי טייפ C מלפנים ומאחור, מספר שקעי כוח (12V עד 240V) בחלל תא הנוסעים והארגז, ריפודי עור, תאורת LED מלאה, חיישני חניה אחוריים, מצלמת 360 מעלות, מצלמת וו גרירה, לחיבור קל בין הרכב לעגלה, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, מפתח חכם ועוד. 

 

שברולט סילברדו EV החשמלי
תא מטען קדמי ענק ושקעי כוח בארז.

מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור תנועה חוצה מאחור, אור גבוה אוטומטי, ניטור שטח מת, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, זיהוי תמרורים משולב במגביל מהירות, 6 כריות אוויר ועוד. שברולט סילברדו EV - מפרט טכני מלא להורדה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.