רנו חושפת לראשונה את קולאוס 2013 החדש לאחר מתיחת פנים לדגם, כמו שאר דגמי רנו שעודכנו לאחרונה.
רנו קולאוס, הקרוסאובר הקומפקטי של רנו, מתחדש במתיחת פנים לשנת 2013 וכמו כל משפחת דגמי רנו, גם לקולאוס זו מתיחת הפנים השנייה לדגם (קודמת בשנה שעברה) שנעשתה לטובת יישור קו עם שפת העיצוב העכשווית של רנו אשר הוצגה לראשונה עם הקליאו החדשה.
את הקולאוס החדש רנו חשפה היום (יום רביעי) בבכורה עולמית היום בתערוכת הרכב של בואנוס איירס-ארגנטינה. אפרופו מתיחת פנים, בתערוכת פרנקפורט הקרובה בספטמבר, רנו תציג את מתיחת הפנים למגאן שגם היא, תיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של רנו.
כמו במתיחת הפנים הקודמת, עיקר השינוי מתרכז בחזית הזוכה עם מתיחת הפנים לגריל גדול ממדים בעיצוב חדש ועם סמל רנו בענק במרכזו. הפגוש הקדמי עודכן קלות ומסכמים את השינוי החיצוני אלו חישוקי גלגלים בעיצוב חדש. למרות החזית העדכנית והנאה, הקולאוס עדיין לא מלך היופי ובסגמנט בו עיצוב הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר, כניראה שהוא ימשיך להיאבק בתחתית טבלת המכירות מול המתחרים המעוצבים ממנו, זאת למרות שבשאר המדדים מדובר במכונית טובה.
בתא הנוסעים אין בשורה חדשה, למעט שדרוג הגימור ותוספת של רמת גימור גבוהה חדשה עם שפע של כרום ואלומיניום מוברש וגימור דמוי עץ בקונסולה המרכזית ובדלתות. החידוש היחידי בתא הנוסעים זו קבלתה של מערכת המולטימדיה והמידע R-Link החדשה של רנו עם מסך "7 מרכזי וכן כפתורי שליטה חדשים למערכת השמע. עם מתיחת הפנים רנו שדרגה את האבזור הסטנדרטי עם כניסה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, בקרת שיוט ומגביל מהירות ועוד.
רנו תמשיך להציע את הקולאוס עם הנעה קדמית או כפולה ובאירופה, רנו תמשיך להציע את הקולאוס החדש רק עם מנועי דיזל (בעבר הוצע גם מנוע בנזין ששווק גם בארץ) בהספקים של 150 או 175 כ"ס עם תיבה אוטו' (רק בדגם החלש) או ידנית. האם הקולאוס החדש יחזור לישראל? סביר להניח שלא.
קולאוס 2013:
קולאוס 2012: