רנו טווינגו 2014 החדשה מוצגת בז'נבה, מציעה מנוע אחורי וזריזות של קארטינג, יחד עם תא נוסעים מאובזר ומרווח מבעבר.
רנו סיפקה לנו לפני מספר שבועות הצצה ראשונה אל הטווינגו 2014 החדשה והיום (ג') בתערוכת ז'נבה חושפת רנו את הטווינגו החדשה במלוא הדרה. הדור השלישי למכונית העירונית של רנו מהפכני לא פחות מהדור הראשון, שהוצג לפני למעלה מ-20 שנה, ומציע מרכב חמש דלתות – לראשונה בדגם – וגולת הכותרת היא המעבר למנוע אחורי והנעה אחורית מה שאפשר לרנו גמישות תכנונית רבה יותר בעיצוב תא הנוסעים, יחד עם יכולת תמרון גבוהה החיונית לרכב עירוני.
הדגם החדש שפותח במשותף עם מרצדס (פלטפורמה משותפת לסמארט העתידית), אמנם קצר יותר מהדגם היוצא ב-10 ס"מ עם אורך של 3.59 מטר, אך הוא מציע תא נוסעים ארוך יותר ב-13 ס"מ תודות לבסיס גלגלים ארוך במיוחד לרכב עירוני של 2.49 מטר. שאר מידות הדגם הן: 1.64 מטר רוחב ו-1.55 מטר גובה. לפי רנו, תא הנוסעים תוכנן כך ששדה הראיה הקדמי רחב במיוחד יחד עם תנוחת נהיגה גבוהה ושלטת המקלה על התמרון בעיר.
זו הפעם הראשונה בה אנו נחשפים אל תא הנוסעים של הדגם הממשיך את קו העיצוב החיצוני הצעיר והשובב. רנו תאפשר לרוכשים התאמה אישית של העיצוב החיצוני והפנימי כגון בחירה בצבעים שונים, גרפיקה מעניית, ריפודים ברקמה שונה ועוד. רמת האבזור האופציונלי בדגם עשירה וכוללת מסך מגע "7 מרכזי עם מערכת R-LINK, רמות האבזור הבסיסיות יותר יקבלו מערכת שמע פשוטה יותר אך עם סנכרון מלא למכשירי אייפון באמצעות אפליקציה ייעודית כתחליף מלא למערכת מולטימדיה. אבזור נוסף שניתן למצוא הוא בקרת אקלים, בקרת שיוט ומגביל מהירות, מחשב דרך מורחב ועוד. לצערם של הרוכשים, החלונות מאחור לא ניתנים לפתיחה מלאה אלא באופן חלקי בלבד ע"י הסטה הצידה.
תא הנוסעים של הטווינגו החדשה כולל לפי רנו תאי אחסון בנפח כולל של 52 ליטר ונפח תא עומד על 219 ליטר. עם קיפול המושבים, מתקבל משטח טעינה שטוח לחלוטין באורך של 1.35 מטר ועם קיפול לפנים של מושב הנוסע מתקבל משטח באורך של 2.20 מטר – לא ענין של מה בכך במכונית עירונית. כאמור, המעבר למנוע אחורי מאפשר יכולת תמרון זריזה וברנו מציינים שקוטר הסיבוב של הדגם עומד על 8.65 מטר – כמטר אחד פחות מכל מכונית אחרת בסגמנט.
עם תחילת השיווק לקראת 2015, רנו תצייד את הדגם במנוע אחד -0.9 ליטר שלושה צילינדרים שיוצע בגרסת הטורבו המוכרת מהקליאו ולראשונה, גם בגרסה אטמוספרית. גרסת הבסיס המצוידת בגרסה האטמוספרית SCe 70 בעלת הספק מרבי של 70 כ"ס ומומנט מרבי של 9.3 קג"מ. גרסת הטורבו הבכירה Tce 90 בעלת הספק מרבי של 90 כ"ס ומומנט מרבי של 13.7 קג"מ. רנו לא חושפת עדיין את נתוני צריכת הדלק או הביצועים. שני המנועים יוצעו עם מערכת עצור/סע כסטנדרט או כאופציה.