לאחר שתי המתחרות העיקריות שלה, פורד ושברולט, גם ראם חושפת כעת את הגרסה שלה לנדר חשמלי מבוסס סוללות באמצעות הקונספט ראם 1500 רבולושן. ראם אמנם מגיעה באיחור לשוק הטנדרים החשמליים לעומת שתי המתחרות העיקריות שלה בשוק הפיקאפ האמריקאי, אך ההמתנה כנראה משתלמת כי ראם מתכננת להציג מהפכה שלמה עם הטנדר שלה.
הראם 1500 רבולושן מבוסס על שלדת סולם STLA שהיא השלדה הייעודית החדשה של קבוצת סטלנטיס עבור כל הרכבים המסחריים הקלים (יחסית) של הקבוצה העושים שימוש בשלדת סולם, זה כולל לדוגמה גם את הדור הבא של פיאט דוקאטו ועוד.
השלדה הזו, במקרה של הראם 1500 רבולושן, נשענת על מתלי אוויר המאפשרים את שינוי גובה המרכב וכוללים מספר מצבי כיול לבחירת הנהג, כולל מצב שטח, וכן מערכת היגוי אחורית עם הטייה של הגלגלים האחוריים בזווית גדולה של עד 15 מעלות, הטייה גדולה שכזו תשדרג משמעותית את כושר התמרון של הטנדר הזה בעיר, בשטח או סתם במציאת מקום חנייה.
ראם לא נדיבה בפרטים על יחידות ההנעה החשמליות של הדגם, אך היא כן מציינת כי לדגם ארכיטקטורת 800V המאפשרת טעינה בהספק גבוה של עד 350kW ולפי החברה טעינה בהספק כזה תאפשר לדגם להוסיף כ-160 ק"מ לטווח הנסיעה בזמן של 10 דקות בלבד. ראם לא מציינת מה טווח הנסיעה לו אנחנו יכולים לצפות, את זה היא תגלה רק בהמשך השנה עם חשיפת גרסת הייצור המלאה של הדגם (שיווק בפועל רק בשנת 2024).
העיצוב החיצוני מרשים, דינאמי ומוצלח ומציג שינוי כיוון משמעותי משפת העיצוב הנוכחית של המותג, אך יחד עם זאת גם מאבד משהו מהמראה "המאיים והשרירי" של דגמי ראם הנוכחיים. הדלתות של הארגז האחורי הן מסוג דלתות כנף ופתיחה שלהם תאפשר להאריך את רצפת הארגז וליצור משטח טעינה ארוך יותר. כיאה לטנדר חשמלי יש כמובן גם תא מטען גדול בחזית הדגם.
המחיצה בין תא הנוסעים לארגז, הניתנת לפתיחה חשמלית, כוללת דרגשים מתקפלים שהפוכים למעשה לשורת מושבים שלישית עבור נוסעים מזדמנים. אם אתם לא צריכים את אותם מושבים, פתיחה של המחיצה תאפשר העמסה של חפצים צרים באורך של עד 5.5 מטר מהארגז ועד לתא המטען הקדמי.
במרכז הדשבורד נמצא שני מסכי "14 כאשר את זה התחתון ניתן לנתק ממקומו ולהעבירו לשימוש של נוסעים אחרים ברכב, נמצא גם מראה מרכזית העושה שימוש במצלמות היקפיות, תפעול קולי באמצעות אלקסה או סירי, מסכי מגע על גלגל ההגה, מראות צד דיגיטליות, תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה, אפשרות שליטה מהרכב על מערכת בית חכם,זיהוי ביומטרי ועוד.
ראם ציידה את הדגם במערכת זיהוי קולי בטכנולוגיית AI המאפשרת לא רק לתפעל סתם דברים בזמן נהיגה ברכב אלא לעשות זאת גם כאשר הנהג מחוץ לרכב. לדוגמה, אפשר לומר לרכב לצלם תמונה, לפתוח חלונות, להשמע מוזיקה ואפשר גם לומר את הפקודה "עקוב אחרי". אם להזיז את הרכב למרחק קצר, במקום להיכנס לרכב ולנהוג על לקודה פקודת עקוב אחרי תגרום לרכב לנסוע אחר הנהג שהולך בחוץ. כל זה נעשה כמובן בעזרת כל החיישנים והמצלמות שיאפשרו לדגם גם לעקוף מכשולים בדרך. לפי ראם הדגם מצויד ביכולות אוטונומיות ברמה אוטונומית 3 פלוס.