2021 יונדאי באיון
יונדאי באיון.
2021 יונדאי באיון
יונדאי באיון.

יונדאי חשפה היום (ג') את הבאיון (Bayon) הקרוסאובר העירוני החדש של יונדאי המיועד בראש ובראשונה עבור השוק האירופי והוא מבוסס על המכלולים של יונדאי i20 החדשה. יונדאי באיון יתחרה בקרוב מול דגמים כגון סיאט ארונה, פולקסווגן T קרוס, פורד פומה ועוד.

 

יונדאי באיון אמנם מבוסס על ה-i20 החדשה אך יונדאי העניקה לדגם עיצוב שונה ייחודי ושונה משלו, די שונה מכל שאר דגמי יונדאי האחרונים כולל הקונה החדש שהבאיון מתייצב כעת מתחתיו. לבאיון מידות חיצוניות ממוצעות לסגמנט עם אורך 4,180 מ"מ, רוחב של 1,775 מ"מ, גובה של 1,490-1,550 מ"מ בהתאם לגודל הגלגלים ובסיס גלגלים של 2,580 מ"מ. לעומת יונדאי קונה הוא קצר וצר יותר ב-20 מ"מ, נמוך יותר ב-50 מ"מ ובעל בסיס גלגלים קצר יותר ב-20 מ"מ. נפח תא המטען בדגם גדול יחסית לסגמנט ועומד על 411 ליטר עד 1,205 ליטר, גדול מזה של הקונה העומד על 361 ליטר. מרווח הגחון גדול גם הוא יחסית ועומד על 18.3 ס"מ.

 

יונדאי באיון 2021
עיצוב מעניין מאחור?

העיצוב החיצוני ייחודי, אך תא הנוסעים כבר זהה לחלוטין בעיצובו למה שפגשנו ב-i20 החדשה, היתרון של הבאיון הוא במרווח משופר לנוסעים מלפנים ומאחור. את תא הנוסעים ניתן לקבל בשלושה שילובי צבעים שונים: שחור מלא, שני גוונים של אפור ואפור כהה עם תפירה בירוק ודקורציה בירוק. בהתאם לרמת הגימור נוכל למצוא בתא הנוסעים לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, מערכת מולטימדיה בגדלים של "8 או "10.25 עם חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ותפעול קולי, מערכת שמע של BOSE, משטח טעינה אלחוטי, 3 שקעי USB, בקרת אקלים ועוד.

 

2021 יונדאי באיון תא הנוסעים
נלקח ישירות מה-i20 החדשה.

יונדאי מובילה בשנים האחרונות במפרט אבזור הבטיחות שהיא מציעה עם הדגמים שלה והבאיון לא שונה בתחום זה. מערכת SmartSense של הדגם מציעה בקרת סטייה מנתיב אקטיבית כולל שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית העושה שימוש במידע ממערכת הניווט, מגביל מהיר חכם המשולב בזיהוי תמרורים, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, בקרת ערנות נהג, ניטור שטח מת כולל היגוי אקטיבי, ניטור תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור בתמרוני חניה, סייען חניה מתקדם ועוד.

 

2021 יונדאי באיון
מפרט מרשים של מערכות בטיחות מתקדמות.

היצע המנועים שישרת את הבאיון זהה להיצע המנועים שהוצג ב-i20 החדשה. זה מתחיל ממנוע 1.2 ליטר אטמוספרי 84 כ"ס בשידוך לתיבת 5 הילוכים ידנית, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 13.5 שניות, מהירות מרבית של 165 קמ"ש. מעל מנוע זה נמצא את מנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו T-GDI בהספק של 100 כ"ס ומומנט מרבי של 17.5 קג"מ. את מנוע זה ניתן לקבל עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים, עם תיבת DCT זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 11.7 שניות ולמהירות מרבית של 180 קמ"ש. את המנוע הזה ניתן לקבל עם עם מערכת מיקרו-היברידית 48V המפחיתה את צריכת הדלק.

 

2021 יונדאי באיון
יונדאי באיון.

הדגם הבכיר של הבאיון מצויד במנוע 1.0 ליטר T-GDI בהספק מרבי של 120 כ"ס ומומנט מרבי של 17.5 קג"מ, מנוע זה מצויד כסטנדרט במערכת מיקרו-היברידית 48V. עם מנוע זה ותיבת הילוכים DCT לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.4 שניות ומהירות מרבית של 185 קמ"ש.

 

יונדאי באיון צפוי להחליף בישראל את יונדאי וניו, שלא משווק באירופה.

2021 יונדאי באיון

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.